DOLAR
39,73 -0,02%
EURO
45,58 0,64%
ALTIN
4.310,84 -0,32%
BITCOIN
4.022.383,1 -1,82%

Ford Türkiye, Elektrikli Araç Pazarında Zihniyet Dönüşümünü Hedefliyor

Ford Türkiye, elektrikli araç pazarında zihniyet dönüşümü ile ekosistem oluşturarak rekabeti artırmayı amaçlıyor.

Yayın Tarihi: 14.05.2025 11:12
Güncelleme Tarihi: 14.05.2025 11:12

Ford Türkiye, Elektrikli Araç Pazarında Zihniyet Dönüşümünü Hedefliyor

Ford Türkiye'nin Elektrikli Araç Vizyonu

Ford Türkiye İş Alanı Lideri Özgür Yücetürk, "Elektriğin Ford Çağı" ifadesiyle, elektrikli araç pazarındaki dönüşümü sadece ürün lansmanlarıyla değil, aynı zamanda zihniyet değişikliği ile gerçekleştirmeyi hedeflediklerini açıkladı. Yücetürk, elektrikli araçların çevresinde oluşturdukları hizmetlerle bir ekosistem oluşturduklarını vurguladı.

Lansmanda Yeni Modeller Tanıtıldı

İstanbul Park Yarış Pisti'nde düzenlenen lansmanda Ford, yeni elektrikli binek ve ticari araçlarını tanıttı. Yücetürk, Türkiye pazarında elektrikli araç satışlarının otomobil pazarının %10'una ulaştığını belirtti.

Vergi Avantajları ve Müşteri Cazibesi

Özellikle Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranlarının içten yanmalı motorlara göre daha düşük olması, elektrikli araçların cazibesini artırmakta. Yücetürk, elektrikli araçların maliyetlerinin yüksek olmasına rağmen, düşük ÖTV oranının müşteri tarafında önemli bir avantaj sağladığını ifade etti.

Yeni Modeller ve Üretim Gücü

Ford Türkiye, lansmanın ardından Puma Gen-E, Capri, Ford Explorer, E-Tourneo Custom ve E-Tourneo Courier gibi 5 yeni model sunarak ürün yelpazesini genişletti. Bu modellerin %75'inin Ford Otosan fabrikalarında üretildiğini belirten Yücetürk, güçlü bayi ağlarıyla müşterilerine ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

Rekabetçi Fiyat Politikası

Yücetürk, Türkiye'de elektrikli araç pazarının giderek rekabetçi hale geldiğini ve araç fiyatlarını %10 ÖTV diliminde konumlandırarak müşterilere avantaj sağladıklarını belirtti. Bu yaklaşımın rekabetçiliklerini artıracağını vurguladı.

Pazar Performansı ve Gelecek Hedefleri

2024'te 100 binin üzerinde araç satışı hedefleyen Ford, otomotiv pazarında binek ve ticari araçlarda en çok tercih edilen markalardan biri olmayı sürdürüyor. Yücetürk, yılın başında en çok satan marka sıralamasında ikinciliğe yükseldiklerini ve ticari araç pazarındaki liderliğini koruduklarını ifade etti. Lansmandan sonra yeni ürünlerin, bu başarılara katkı sağlayacağını belirtti.

Ford Türkiye, İstanbul Park Yarış Pisti'nde yeni elektrikli binek ve ticari araçlarını tanıttığı...

Ford Türkiye, İstanbul Park Yarış Pisti'nde yeni elektrikli binek ve ticari araçlarını tanıttığı bir lansman gerçekleştirdi. Ford Türkiye İş Alanı Lideri Özgür Yücetürk, AA muhabirine açıklamalarda bulundu.