Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün Tarihçesi
İstanbul'un fethini gerçekleştiren Osmanlı padişahı Fatih Sultan Mehmet'ten ismini alan ve "Boğaz'ın ikinci gerdanlığı" olarak bilinen Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü, 3 Temmuz 1988'de hizmete girmesinin üzerinden 37 yıl geçti. Günlük ortalama 230 bin araca hizmet veren köprü, bugüne kadar toplamda 2,2 milyar araç geçişine ev sahipliği yaptı.
Bakan Uraloğlu'nun Değerlendirmeleri
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, FSM Köprüsü'nün açılışı nedeniyle AA muhabirine yaptığı açıklamada, köprünün sürücülerin hızlı, konforlu ve güvenli ulaşımını sağladığını belirtti. Uraloğlu, FSM Köprüsü ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nün zamanla ihtiyacı karşılamadığı için alternatif geçiş güzergahları olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli’nin yapıldığını ifade etti.
İstanbul'un Büyüyen İhtiyaçları
14,6 milyon kişilik nüfusu ile Türkiye'nin en kalabalık şehri olan İstanbul, tarihsel ve kültürel zenginlikleri ile dikkat çekiyor. Şehrin hızlı bir kentleşme sürecine girmesiyle birlikte köprü ihtiyacı da artmıştır. İlk köprü olan Boğaziçi Köprüsü'nün açılması sonrasında, günlük araç trafiği hızla artmış ve ikinci bir köprünün gerekliliği ortaya çıkmıştır.
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün Teknik Bilgileri
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Orta açıklığı 1.090 metre olan, 39,4 metre genişliğindeki bir köprüdür. Köprünün düşey gabarisi uluslararası denizcilik standartlarına göre 64 metre olarak belirlenmiştir. Taşıyıcı ana kablolar, geniş tabanlı ankraj blokları ile desteklenmektedir. Kule yüksekliği 107,1 metre olan yapının kuleleri toplamda 7 bin ton ağırlığındadır.
Sonuç
1988 yılından beri hizmet veren Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, hem İstanbul'un ulaşım ağı açısından hayati bir öneme sahiptir hem de her gün binlerce araca ev sahipliği yaparak ekonomik ve sosyal hareketliliği artırmaktadır.