EURO 2024’ün Ekonomik Önemi
2024 Avrupa Futbol Şampiyonası'nın (EURO 2024) Almanya'ya sağladığı ekonomik katkı, UEFA tarafından 7,4 milyar avro olarak açıklandı.
Bilet Sahiplerinin Harcamaları
UEFA'nın yayımladığı Nielsen Sports raporuna göre, bu büyük ekonomik katkının %90'ından fazlası, 2,7 milyon bilet sahibinin harcamalarıyla doğrudan ilgilidir. Bu bilet sahiplerinin %44'ü yurtdışından geldi. Önemli Harcama Kalemleri
- Konaklama
- Seyahat harcamaları
- Yiyecek ve içecekler
Rapor, ayrıca bilet sahiplerinin üçte ikisinin ev sahibi şehirlerde toplu taşıma kullandığını gösteriyor.
Reklam Değeri ve Seyirci Sayısı
Küresel medyada yer almaları sayesinde, ev sahibi şehirler ve Almanya, toplamda 571 milyon avroluk reklam değeri elde etti. Şampiyonada 51 maça toplam 2,7 milyon seyirci katıldı, bunların 1,7 milyonu en az bir maça katılan bilet sahipleriydi.
Bilet sahiplerinin %23'ü ev sahibi şehirlerden, %33'ü Almanya'nın diğer bölgelerinden ve %44'ü uluslararası katılımcılardan oluşuyordu.