ETÜ öncülüğünde FOSSBot4AI projesi Fransa'da başladı: Açık kaynaklı eğitim robotlarıyla yapay zekâ eğitimi hedefleniyor

ETÜ liderliğindeki Erasmus+ KA220-HED FOSSBot4AI projesi Cergy'de resmen başladı; 30 aylık yol haritasında FOSSBot:v2, simülatörler ve yapay zekâ müfredatı yer alıyor.

Yayın Tarihi: 05.12.2025 15:42
Güncelleme Tarihi: 05.12.2025 15:42

ETÜ öncülüğünde FOSSBot4AI projesi Fransa'da başladı: Açık kaynaklı eğitim robotlarıyla yapay zekâ eğitimi hedefleniyor

ETÜ öncülüğünde FOSSBot4AI projesi Fransa'da resmen başladı

Erzurum Teknik Üniversitesi (ETÜ) öncülüğünde yürütülen ve yükseköğretim öğrencilerine açık kaynak kodlu, açık tasarımlı eğitim robotlarıyla yapay zekâ öğretimini yaygınlaştırmayı amaçlayan Erasmus+ KA220-HED projesi FOSSBot4AI, Fransa'nın Cergy kentinde düzenlenen açılış toplantısıyla resmen başladı.

Toplantı ve proje ortakları

Açılış toplantısı, ECAM-EPMI ev sahipliğinde Cergy'de gerçekleştirildi. Toplantıya Türkiye başta olmak üzere Fransa, Polonya, Yunanistan ve Hollanda'dan proje ortakları katıldı. ETÜ'yü temsilen İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hüseyin Daştan, Doç. Dr. Mehmet Emirhan Kula ve Öğr. Gör. Ali Necip Nursoy toplantıda yer aldı.

Proje kapsamı ve teknik hedefler

Toplantıda proje için 30 aylık yol haritası çizildi. Geliştirilecek FOSSBot:v2 eğitim robotunun teknik özellikleri, oluşturulacak sanal simülatörlerin yapısı ve projenin parçası olacak yapay zekâ eğitim müfredatı kapsamlı şekilde ele alındı. Bu unsurların bir arada planlanması, hem fiziksel robotik altyapının hem de yazılım tabanlı eğitim ortamlarının eş zamanlı olarak geliştirilmesine odaklanıyor.

ETÜ'nün rolleri: Validasyon ve pilot uygulama

ETÜ heyeti, projedeki kritik sorumlulukları arasında yer alan Validasyon (Doğrulama) ve Pilot Uygulama süreçlerine ilişkin sunumlar gerçekleştirdi. Bu sunumlarda, geliştirilecek bileşenlerin eğitim ortamlarında nasıl test edileceği, pilot sınıfların organizasyonu ve değerlendirilecek başarı kriterleri hakkında bilgilendirme yapıldı.

Eğitim vizyonu ve beklenen etkiler

Projeye ilişkin değerlendirmelerde bulunan Prof. Dr. Hüseyin Daştan, teknoloji odaklı yeni bir eğitim vizyonu oluşturmayı hedeflediklerini belirtti:

Prof. Dr. Hüseyin Daştan: Proje kapsamında geliştirilecek robotlar ve yapay zekâ eğitim modülleri, ETÜ bünyesinde oluşturulacak pilot sınıflarda öğrenciler tarafından doğrudan deneyimlenecek. Böylece öğrencilerimiz yapay zekâ, makine öğrenmesi ve robotik kodlama alanlarında uygulamalı eğitim alma imkânı elde edecek. Bu süreç, öğrencilerimizin yalnızca teorik bilgiyle yetinmeyip uluslararası standartlarda geliştirilen teknolojileri bizzat test etmelerine ve gerçek dünyaya yönelik çözümler üretmelerine olanak sağlayacak. Ayrıca üniversitemizin dijital dönüşüm vizyonuna da önemli bir ivme kazandırarak geleceğin mesleklerine yönelik yetkinliklerin daha güçlü şekilde kazandırılmasına katkı sunacak

Toplantıda ele alınan teknik ve eğitimsel başlıklar, projenin hem akademik hem de uygulamalı eğitim açısından somut çıktılar üretmeye yönelik ilerleyeceğine işaret ediyor. FOSSBot4AI kapsamında geliştirilecek simülatörler ve eğitim modülleri, pilot uygulamalarla test edilerek doğrulama süreçlerinden geçirilecek ve yükseköğretim öğrencilerinin uygulamalı yapay zekâ deneyimini artırmayı amaçlayacak.

ERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (ETÜ) ÖNCÜLÜĞÜNDE HAYATA GEÇİRİLEN VE YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE AÇIK...

ERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (ETÜ) ÖNCÜLÜĞÜNDE HAYATA GEÇİRİLEN VE YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE AÇIK KAYNAK KODLU VE AÇIK TASARIMLI EĞİTİM ROBOTLARI ARACILIĞIYLA YAPAY ZEKÂ ÖĞRETİMİNİ YAYGINLAŞTIRMAYI AMAÇLAYAN ERASMUS+ KA220-HED PROJESİ “FOSSBOT4AI”, FRANSA’DA DÜZENLENEN AÇILIŞ TOPLANTISIYLA RESMEN BAŞLADI.

Yazar
EDİTÖR

Ayşe Yıldız

Ben Ayşe Yıldız, 29 yaşındayım. aksiyon.com.tr'nin başkent muhabiriyim. Tahmin edeceğiniz gibi Ankara'da yaşıyorum. Bürokrasi ve diplomasi trafiğini takip ediyorum. Bağlantılarım güçlüdür, resmi dili iyi bilirim ve kulis bilgilerini ilk ben alırım.