DOLAR
42,57 -0,03%
EURO
49,62 -0,05%
ALTIN
5.735,17 0,07%
BITCOIN
3.847.987,13 0,34%

Eskişehir'de market sahibi ESKART taleplerine astığı notla gündem oldu

Eskişehir'de bir market sahibi, sürekli gelen ESKART dolum ve bilet taleplerine tepki olarak girişe uyarı notu astı; not sosyal medyada ilgi gördü.

Yayın Tarihi: 09.12.2025 10:25
Güncelleme Tarihi: 09.12.2025 10:25

Eskişehir'de market sahibi ESKART taleplerine astığı notla gündem oldu

Eskişehir'de market sahibi ESKART taleplerine astığı notla gündem oldu

Üniversite Caddesi'nde bulunan bir marketin girişine asılan notlar çevreden geçenlerin dikkatini çekti ve sosyal medyada yayıldı. Market sahibi Berkay Çetinkaya (23), müşterilerin sürekli ESKART ve tek kullanımlık bilet satış/dolum soruları nedeniyle bunaldığını belirtti.

Marketin gerekçesi: düşük komisyon ve dolum saatleri

Çetinkaya, işletmede ESKART dolum hizmeti veya tek kullanımlık bilet satışı bulundurmamasının nedenini belediyenin satışlardan verdiği yüzde 2 kâr payı olarak açıkladı. Bu oranın temel masrafları karşılamadığını, dolayısıyla işletme için ekonomik bir gerekçe sunmadığını ifade etti. Ayrıca dolum noktalarının akşam saat altıdan sonra ve hafta sonları kapalı olmasının da müşterilerle yaşanan soru yoğunluğunu artırdığını söyledi.

Astığı not ve müşterilerle yaşananlar

Market girişine asılan notta şu ifadelere yer verildi: 'Burada bilet yok, yakınlarda dolum noktası yok, rica ediyoruz nerede olduğunu sormayın bilmiyoruz, burada karekod bilet, ESKART yok, dolum yok, yükleme yok, yok yok yok yok.' Çetinkaya, notları astıktan sonra bunun sosyal medyada ilgi gördüğünü ve beklemediğini söyledi.

Çetinkaya'nın ifadeleri:

'İnsanlar buradaki yazıyı görmelerine rağmen soruyorlar'

'Her gün 'ESKART dolum noktası neden kapalı?' sorusuyla karşılaşıyoruz. Dolum noktası, akşam saat altıdan sonra ve hafta sonları kapalı oluyor. Biz bu durumdan dolayı mağduruz. İnsanlar sürekli sorup duruyorlar, buradaki yazıyı görmelerine rağmen soruyorlar. Hatta bu durum bir espri konusu oldu; insanlar sordukça keyif alıyorlar sanırım ama biz bu sorudan bunaldık. Soruyu soranlarla aramızda illaki bir bakışma, hatta bazen küfürleşme bile oluyor. Belediyenin bize verdiği kâr oranı yüzde 2, gerçekten çok düşük bir oran. Bu oran ne kâğıdın masrafını karşılıyor ne de başka bir şeyi. Bu yüzden biz buraya kart dolum hizmetini koymuyoruz. İnsanlar illaki 'Bu yazıyı neden astınız?' sorusunu soruyorlar. Çünkü şehir dışından gelenler oluyor, burada yaşamayı bilmeyenler oluyor. Astığımız yazılara rağmen sorular devam ediyor. Oysaki, şurada rica ettiğimiz gibi sormaları yeterli. Bu durum gerçekten insanlar arasında ilgi topladı. Yazıyı gördükçe gülüyorlar, fotoğrafını çekiyorlar, videosunu çekiyorlar. Yani, bu ESKART dolumu meselesi bir nevi patladı gitti. Bu yazıyı asarken böyle bir şey olacağını hiç tahmin etmemiştim, hiç beklemiyordum'

Notların sosyal medyada paylaşılması, hem müşteriler hem de bölge halkı arasında tartışma ve espri konusu oldu. Market sahibi, asıl amacının viral olmak olmadığını, yalnızca tekrar eden talepler karşısında bunaldığı için notu astığını belirtti.

ESKİŞEHİR'DE BULUNAN BİR MARKETİN GİRİŞİNE ASILAN, ESKART NOTLARI ÇEVREDEN GEÇEN VATANDAŞLARIN...

ESKİŞEHİR'DE BULUNAN BİR MARKETİN GİRİŞİNE ASILAN, ESKART NOTLARI ÇEVREDEN GEÇEN VATANDAŞLARIN DİKKATİNİ ÇEKERKEN, BİR YANDAN İSE SOSYAL MEDYAYA TAŞINDIKTAN SONRA GÜNDEM OLAN BU DURUM MARKET SAHİBİ BERKAY ÇETİNKAYA İLE MÜŞTERİLER ARASINDA UNUTULMAZ ANLAR YAŞANMASINA SEBEP OLUYOR.

ESKİŞEHİR'DE BULUNAN BİR MARKETİN GİRİŞİNE ASILAN, ESKART NOTLARI ÇEVREDEN GEÇEN VATANDAŞLARIN...

Yazar
EDİTÖR

Meryem Özdemir

Ben Meryem Özdemir, 24 yaşındayım, Bursa'dan çalışıyorum. aksiyon.com.tr Gündem'deyim ama spesifik olarak eğitim ve sağlık politikalarındaki güncel gelişmelere odaklanıyorum. Öğrenmeye açık, meraklı ve enerjik bir yapım var.