Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Elektrikli arabası olanların derdi bitiyor! Aracın şarjını bitirmeyen teknoloji geliyor

Çin merkezli elektrikli araç devi Nio, çok önemli bir batarya sistemi ortaklığına girdiğini duyurdu. Elektrikli araçlarda yeni bir dönem başlıyor.

Yayın Tarihi: 27.11.2023 19:00
Güncelleme Tarihi: 27.11.2023 19:00

Elektrikli arabası olanların derdi bitiyor! Aracın şarjını bitirmeyen teknoloji geliyor

Merkezi Çin'de olan elektrikli araç üreticisi Nio, pil değiştirme hizmetleri için pil değiştirme hizmetlerine yönelik ortaklık kurmaya hazırlanıyor. Çin'in otomotiv devleri de uygun elektrikli araçlar geliştirmek, pilleri değiştirmek ve geleceğin standartlarını belirlemek için şirketlerle işbirliği yapacak. Nio, bir pil paylaşım ağı oluşturmak için Çinli otomobil devi Changan ile bir stratejik ortaklığa girdi. Nio ve Changan arasında olan işbirliği anlaşması, Nio'nun batarya değişim istasyonları ağını genişletmeyi, paylaşımını sağlamayı, batarya değişim fonksiyonlu modelleri ortaklaşa geliştirmeyi ve batarya değişim standartlarını oluşturmayı amaçlıyor.

Pil değiştirme konsept Nio modellerinin tümüne entegre edilmiştir. Şirketin mevcut portföyü iki farklı pil paketini içeriyor: Tipik olarak LFP hücrelerini kullanan 75 kWh ve sadece NCM hücrelerini kullanan 100 kWh. Ayrıca bir süre önce aynı fiziksel boyutları olan 50 kWh'lik yarı katı versiyonu da duyurulmuştu ve Temmuz ayından bu yana satışa sunuluyor.

Aracın şarjını bitirmeyen teknoloji geliyor

Nio'nun Çin genelinde toplamında 2.100'den fazla pil değiştirme istasyonunun olduğu biliniyor ve bu istasyonlara genellikle PSS (Güç Değiştirme İstasyonu) adı veriliyor. Ancak şu ana kadar Nio araçları bu altyapıdan yalnızca sınırlı bir şekilde yararlandı.

Changan ve Nio ortaklığı sayesinde bu pil değiştirme özelliği ilk kez başka bir markanın elektrikli otomobili Changan'da tanıtılacak, PSS de yakın gelecekte diğer markaların elektrikli otomobillerinde de yer alacak. Ancak Changan'ın pili değiştirilebilen elektrikli araçları henüz pazara girmedi ve şu ana kadar yalnızca bir işbirliği anlaşması imzalandı.

Çin'de gerçekleştirilen söz konusu işbirliği, Nio'nun kurucusu ile birlikte CEO'su William Li'nin şirketin kuruluşundan bu yana izlediği vizyonun altını çiziyor. Lee, pil değiştirme sistemini “bir İnternet şirketi tarafından sağlanan bulut hizmetine” benzetiyor.

Aracın şarjını bitirmeyen teknoloji geliyor

Changan'ın işbirliğine dahil olması ise önemli bir gelişme şeklinde görülüyor. Çin Binek Araç Birliği'ne (CPCA) göre Changan, bu yıl BYD ve FAW Volkswagen'in ardından Çin'in üçüncü sıradaki büyük otomobil üreticisi, ancak Geely ve SAIC Volkswagen'in önünde yer alıyor.

Ancak Changan'ın satışlarının çoğu geleneksel içten yanmalı motorlu araçlardan oluşmakta ve bu yıl satılan 1,1 milyon Changan aracının 300.000'inden azını yeni enerji araçları oluşturuyor. Changan Başkanı Huarong, işbirliğinin sektöre yönelik bir dönüm noktası olduğunu ve Çin'in yeni enerjili araç sektörünün gelişimine büyük katkı sağlayacağını vurguladı. Huarong, iş birliğinin sektöre geniş bir perspektift üzerinden katkı sağlayacağını belirterek, "Nio ile olan bu ortaklık sadece pil değişimiyle ilgili değil" dedi.

Bu ortaklık Nio ve Changan arasında olan ilk ortak girişim olarak değil. İki şirket, 2018 yılında kurulan Avatr elektrikli araç markasının yaratılmasına öncülük etti. Bu ortak girişime başlangıçta Chang'an Nioh adı verildi, ancak daha sonra yerini büyük ölçüde Nioh aldı. CATL daha sonra Avatr'ın önemli bir hissesini satın alarak aynı zamanda Nio'nun en büyük pil tedarikçisi oldu.