Edremit’te kuduz vakası sonrası karantina uygulaması başladı
Van’ın Edremit ilçesinde tespit edilen kuduz vakası nedeniyle İlçe Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu tarafından karantina tedbirleri uygulamaya konuldu. Edremit Belediyesi, Yeni Camii Mahallesi’nde tespit edilen vakadan sonra ilçede yaşayan vatandaşları uyarmak amacıyla bir duyuru yayımladı. Yapılan açıklamada, mevcut karantina tedbirlerine uyulmasının insan ve hayvan sağlığı açısından kritik öneme sahip olduğu vurgulandı.
Karantina bölgesi ve hayvan hareketliliği kısıtlaması
Karantina bölgesi olarak ilan edilen mahalleler: Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye. Bu mahallelerde kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin serbest dolaştırılması yasaklandı. Karar gereği söz konusu hayvanların işletme, ahır, barınak ve kapalı alanların dışına çıkarılmaması gerektiği belirtildi.
Vatandaşlara uyarılar ve bildirim çağrısı
Edremit Belediyesi, sahipli kedi ve köpeklerin başıboş bırakılmaması, tüm hayvanların kontrol altında tutulması ve başıboş hayvanlarla temastan kaçınılması konusunda uyarıda bulundu. Saldırgan davranış sergileyen, aşırı salya akıtan veya koordinasyon bozukluğu bulunan şüpheli hayvanların derhal belediyeye ya da İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bildirilmesi istendi.
Ayrıca herhangi bir ısırılma veya tırmalanma durumunda vatandaşların vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları gerektiği ifade edildi.
VAN’IN EDREMİT İLÇESİNDE TESPİT EDİLEN KUDUZ VAKASI NEDENİYLE İLÇE HAYVAN SAĞLIK ZABITASI KOMİSYONU TARAFINDAN KARANTİNA TEDBİRLERİ UYGULAMAYA KONULDU.