EBYÜ tıp fakültesi mezuniyet töreni
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi (EBYÜ) Tıp Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirildi. Törende 115 öğrenci diplomalarını alarak hekimlik mesleğine adım attı.
Program akışı ve açılış
Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Tören sırasında Tıp Fakültesi 5. sınıf öğrencisi Begüm Cemile Çalayer tarafından seslendirilen türküler katılımcılar tarafından ilgiyle dinlendi.
Konuşmalar ve vurgular
Dönem birincisi Dr. Hilal Kaygusuz, mezunlar adına yaptığı konuşmada fakültenin akademik başarılarına değinerek TUS başarı oranındaki yükselişi ve uluslararası alandaki gelişmeleri öne çıkardı. Kaygusuz, eğitimleri boyunca kendilerine destek veren ailelerine, akademisyenlere ve sağlık çalışanlarına teşekkür etti ve mezun arkadaşlarına meslek yaşamlarında başarılar diledi.
EBYÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. A. Mecit Kantarcı konuşmasında, fakültenin 2007 yılında kurulduğunu hatırlatarak kısa sürede kaydedilen ilerlemelere dikkat çekti. Kantarcı, Erzincan'ın Türk tıp tarihindeki yerine vurgu yaparak fakültenin eğitim ve sağlık hizmetleri alanında ülke çapında öne çıkma hedefinde olduğunu belirtti. Hekimlik mesleğinin bilgi kadar empati, sabır ve fedakârlık gerektirdiğini, genç doktorların etik değerlere bağlı kalarak insan ve vatan sevgisini ön planda tutmaları gerektiğini vurguladı.
Tören ritüelleri ve kapanış
Programa, yıl içinde doçentlik unvanı alan akademisyenler için düzenlenen cübbe giyme töreni de eklendi. Daha sonra mezun öğrencilere diplomaları ve çeşitli hediyeler takdim edildi. Tören, hekimlik yemininin edilmesi, toplu fotoğraf çekimi ve mezunların kep atmasıyla sona erdi.
Mezun olan 115 yeni hekim, tören boyunca duyulan gurur ve coşkuyla meslek hayatlarına uğurlandı.
EBYÜ'DE MEZUNİYET COŞKUSU: 115 DOKTOR SAĞLIK ORDUSUNA KATILDI