DOLAR
42,69 -0,22%
EURO
50,1 0,11%
ALTIN
5.929,24 -1,32%
BITCOIN
3.947.979,26 -1,01%

Düzce Üniversitesi Bilim Kafe: ‘Çocuğumda Özgüveni Nasıl Geliştiririm?’ etkinliğinde çocuklarda özgüvenin temel dinamikleri konuşuldu

Düzce Üniversitesi Bilim Kafe etkinliğinde Doç. Dr. Abdi Güngör, aile tutumlarının çocuklarda özgüven gelişimindeki belirleyici rolünü ve uygulamalı önerileri aktardı.

Yayın Tarihi: 12.12.2025 11:48
Güncelleme Tarihi: 12.12.2025 11:48

Düzce Üniversitesi Bilim Kafe: ‘Çocuğumda Özgüveni Nasıl Geliştiririm?’ etkinliğinde çocuklarda özgüvenin temel dinamikleri konuşuldu

Düzce Üniversitesi'nden Bilim Kafe: Çocuğumda Özgüveni Nasıl Geliştiririm?

Düzce Üniversitesi Bilim İletişimi Ofisi ile Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (DÜKAM) ve Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü iş birliğiyle düzenlenen "Çocuğumda Özgüveni Nasıl Geliştiririm?" başlıklı Bilim Kafe etkinliği gerçekleştirildi. Etkinlik, Düzce Mehmet Akif İnan Hafız İmam Hatip Lisesi'nde yapıldı ve üniversitede üretilen bilginin toplumla paylaşılmasını amaçladı.

Anne-babanın ayna rolü

Davetli konuşmacı Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Abdi Güngör, konuşmasına "Çocuk, anne ve babasının aynasıdır" sözüyle başlayarak çocukların özgüven düzeyinin büyük ölçüde ebeveyn tutumlarıyla bağlantılı olduğunu vurguladı. Güngör, çocukların aynı zamanda bağımsız bireyler olduğunu ve ailelerin bu bireyselliği kabul etmesinin önemine dikkat çekti.

Gözlem, değerlendirme ve kişilik gelişimi

Doç. Dr. Güngör, çocukların "çok iyi bir gözlemci ama yanlış değerlendirici" olduğunu belirterek kişiliğin ilk 5-6 yılda şekillendiğini ifade etti. İhmal edilmiş veya aşırı şımartılmış çocuk kavramlarına değinen Güngör, yeterli ilgi görmeyen çocukların özgüveninin düşük olabileceğini, şımartılmanın ise maddi durumla doğrudan ilişkili olmadığını söyledi.

Sevgi ve sınır dengesi

Konuşmacı en net formülü "Sınırsız sevgi, optimum sınır" şeklinde özetledi ve çocuklarda suçluluk duygusu oluşmasının en büyük tehlikelerden biri olduğuna dikkat çekti. Ayrıca, çocuklarda tembelliğin temelinde cesaretin kırılması; ertelemeciliğin ise mükemmeliyetçilik eğiliminin bulunduğunu belirtti.

Uygulamalı yaklaşım ve değişim

Güngör, nasihat veya öğüt vermenin tek başına yeterli olmadığına işaret ederek gerçek değişimin ancak deneyimleyerek, yaşayarak mümkün olduğunu vurguladı. Bu çerçevede ailelere çocuklarla kurdukları iletişim ve sınır koyma pratiklerini gözden geçirmeleri tavsiye edildi.

Etkinliğin kapanışı

Etkinlik soru-cevap bölümünün ardından, Düzce Üniversitesi Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Şule Çeviker Ay tarafından Doç. Dr. Abdi Güngör'e teşekkür belgesi takdim edilmesiyle sona erdi.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ BİLİM İLETİŞİMİ OFİSİ TARAFINDAN KADIN ÇALIŞMALARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA...

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ BİLİM İLETİŞİMİ OFİSİ TARAFINDAN KADIN ÇALIŞMALARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (DÜKAM) VE TOPLUMSAL KATKI KOORDİNATÖRLÜĞÜ İŞ BİRLİĞİYLE DÜZENLENEN “ÇOCUĞUMDA ÖZGÜVENİ NASIL GELİŞTİRİRİM?” ADLI BİLİM KAFE ETKİNLİĞİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ BİLİM İLETİŞİMİ OFİSİ TARAFINDAN KADIN ÇALIŞMALARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA...

Yazar
EDİTÖR

Mehmet Yılmaz

Ben Mehmet Yılmaz, 28 yaşındayım. İstanbul'dayım. aksiyon.com.tr Gündem ekibinin hırslı araştırmacı gazetecisiyim. Masa başında durmayı sevmem; sahada, meclis koridorlarında, siyasi kulislerde gerçeklerin peşindeyim. İdealist biriyim ve işimi ciddiyetle yaparım.