Düz dünya teorisi gerçek mi? Araştırmacılar Jüpiter’in ilk oluşumu sırasında daha düz bir gezegen olabileceğini keşfetti!

Bilim insanları, Jüpiter ve onun gibi diğer gaz devlerinin oluşumları sırasında daha düz olabileceklerini duyurdu. İşte ayrıntılar...

Yayın Tarihi: 19.02.2024 11:37
Güncelleme Tarihi: 19.02.2024 11:37

Yeni araştırmalar, Jüpiter gibi gaz devlerinin oluşum aşamalarında aslında çok daha düz başlayabileceğini öne sürüyor. Astronomy and Astrophysics Letters'da yayınlanan yeni bir makale, araştırmacıların sonuçlara nasıl ulaştıklarını da vurgulayarak bulguları detaylandırıyor.

Gezegen oluşumu için en yaygın kabul gören teori "çekirdek yığılması" teorisi olarak biliniyor. Bu model, toz parçacıklarının yavaşça çarpışarak daha büyük gruplar oluşturduğunu ve giderek daha da büyüdüğünü iddia ediyor. Bununla birlikte, “disk kararsızlığı teorisi” isimli başka bir teoride önem kazanmaya başlıyor.

Bu yeni çalışmada yer alan araştırmacılar, yakın zamanda keşfedilen bazı ötegezegenlerin, özellikle de yıldızlarından çok uzakta bulunan gaz devlerinin oluşumunun bu ikinci teoriyle açıklanabileceğini belirtiyor.

dünya

DÜZ DÜNYA TEORİSİ GERÇEK Mİ?

Bu protoplanetlerin çoğu şaşırtıcı bir şekilde çekirdek yığılmasına bağlı olarak beklenenden daha düz olduğu ifade ediliyor. Ancak araştırmacılar, bu gezegenlerin önünde sonunda bildiğimiz gaz devlerine dönüşerek daha küresel bir görünüme sahip olacaklarını söylüyor. Ancak şimdilik Satürn'ün iki katı kadar düz olmaları bazı soruları da beraberinde getirdi.

Disk kararsızlığı teorisi ile gaz devlerinin önce düz sonra daha yuvarlak gezegenlere dönüşmesinin daha mantıklı olduğu kaydedildi. Ancak, ilk oluşum aşamalarında bile düz bir Dünya'nın var olmasının olası olmadığı bildirildi. Çünkü Dünya ve onun gibi gezegenlerin disk kararsızlığı yoluyla oluşamayacağı aktarıldı.

Araştırmacılar The Conversation'daki bir raporda, bu tür gezegenlerin "önemli ölçüde düzleşmek" için çok yoğun olduğunu belirtiyor. Bu yeni çalışmanın, bilim insanlarının güneş sisteminin durumunu ve nasıl oluştuğunu daha iyi anlamalarına yardımcı olacağı öngörülüyor.