Doktorların hastalarla çalışma şeklini hızlandırmak için bir yapay zekâ yardımcı pilotu geliştiren Fransız bir girişim olan Nabla, bugün B serisi finansman turunda 24 milyon dolar topladığını duyurdu.
Cathay Innovation ve Zebox'tan gelen yatırım, Nabla'nın teklifini geliştirmek ve ABD pazarında yaygınlaşmasını hızlandırmak için kullanılacak. Bu fon, şirketin topladığı toplam sermayeyi 44,6 milyon dolara çıkarıyor.
Çok sayıda yardımcı pilot olmasına rağmen, doktorların ve diğer sağlık çalışanlarının endişeleri nedeniyle sağlık sektöründe benimsenmeleri yavaş olmuştur. Yapay zekâlı yardımcı pilotuyla Nabla, doktorlara masalarında oturan ve istenen sonuçları üreten bir yardımcı sağlayarak bu engeli aşmış gibi görünüyor.
NABLA TAM OLARAK NEYE YARDIMCI OLUYOR?
Nabla Copilot, bir doktorun bilgisayarında bir uygulama veya Chrome uzantısı olarak bulunuyor ve hastalarla yaptıkları görüşmeleri dinliyor. Ardından, bu görüşmeyi yapay zekâ teknolojisiyle neredeyse anında not ediyor ve doktorları bilgileri manuel olarak belgeleme zahmetinden kurtarıyor.
Bu notlar, konsültasyondan hastanın sorununa, tıbbi geçmişine ve kendisine reçete edilen ilaçlara/testlere kadar gerekli tüm bilgileri taşıyor. Bu bilgiler daha sonra doktor tarafından düzenlenebilir ve bir elektronik sağlık kaydında dosyalanabiliyor. Platform ayrıca, doktor adına bir dizi hasta talimatı oluşturmak için tartışma ve muayeneyi kullanan bir özellik elde etme yolunda ilerliyor. Bu mektup PDF olarak kaydedilebiliyor ve hasta için yazdırılabiliyor.
Bu yetenekleri hayata geçirmek için Nabla gerçek zamanlı konuşmadan metne yapay zekâ kullanıyor. Microsoft'un kullanıma hazır konuşmadan metne API'si ve ince ayarlı Whisper modelinin bir kombinasyonu olan model, konuşmanın transkriptini oluşturuyor. Bu transkript, GPT serisi büyük dil modelleri (LLM'ler) kullanılarak özetlenmiş bir klinik nota dönüştürülüyor.
Geçmişte, doktorlar günlerinin yüzde 40'ını konsültasyonları belgelemek için harcamak zorunda kalıyorlardı. Nabla ile bu sorun ortadan kalkıyor. Nabla, tanıtımından sadece 10 ay sonra, 20 bin fazla sağlayıcı tarafından benimsendi. Şirket, ayrıca yakında 3 milyon konsültasyona ulaşacağını iddia ediyor.