Dizel motorlu otomobillerin toplam otomobil parkındaki payı son dört yılda sürekli azalmaktadır. Ocak ayı itibarıyla bu oran, yüzde 31,7 olarak kaydedilmiştir. Küresel ölçekte sürdürülebilirlik ve yeşil dönüşüm hedefleri doğrultusunda, elektrikli otomobiller dikkat çekmektedir. Artan kullanıcı talebi, otomotiv firmalarını üretim bantlarında elektrikli araçlara daha fazla ağırlık vermeye yönlendirmektedir.
Dünya genelinde elektrikli araçlara yönelik şehir planlama ve altyapı yatırımları hız kazanırken, fosil yakıt kaynaklı emisyonların azaltılması için çeşitli ek önlemler verilmektedir. Örneğin, Mart 2023'te Avrupa Birliği (AB) Konseyi, 2035 yılından itibaren benzinli ve dizel motorlu yeni otomobillerin satışını yasaklama kararı almıştır. Almanya'nın bazı şehirlerinde, eski dizel araçların belirli bölgelere girişi 2019'dan itibaren yasaklanmışken, Oslo'da da benzer kısıtlamalar uygulanmaktadır.
Norveç, yeni otomobil pazarında benzinli ve dizel araçları fiilen yasaklayan ilk ülke olma yolundadır. Norveç EV Derneği Genel Sekreteri Christina Bu, ülkenin bu hedefe ulaşmasını beklediğini belirtmiştir.
Türkiye otomobil pazarında da benzer bir değişim gözlemleniyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, sıfır dizel otomobil satışlarında belirgin bir düşüş yaşanmıştır. 2021 yılında trafiğe kayıtlı dizel otomobil sayısı 5,2 milyon iken bu sayı, 2024 itibarıyla 95 bin civarına kadar gerilemiştir. Son yıllarda, dizel otomobillerin toplam araç sayısı içindeki payı da belirgin bir şekilde azalmaktadır.
Örneğin, 2020'de dizel otomobillerin otomobil parkındaki payı yüzde 38,3 olarak kaydedilmişken, bu oran izleyen yıllarda sırasıyla yüzde 37,6, yüzde 36,9 ve yüzde 35,6 olarak gerilemiştir. Ocak itibarıyla ise dizel araçların payı yüzde 31,7 olmuştur.
Böylelikle, Türkiye otomobil pazarındaki dizel araçların geleceği belirsiz bir döneme girmiştir.