Diyarbakır’da Mezopotamya İlkokulu öğrencileri atık malzemelerden robot üretti
Merkez Kayapınar ilçesindeki Mezopotamya İlkokulu öğrencileri, pet şişe, plastik sünger ve kağıt kutu gibi atık malzemeleri değerlendirerek 53 robot tasarladı ve okulda sergiledi. Proje, geri dönüşüm bilincini pekiştirmeyi ve öğrencilerin yaratıcılığını artırmayı hedefliyor.
Sergi ve ödüllendirme
Sergide yer alan robotların arasından seçilen en başarılı eserler, okul müdürü tarafından ödüllendirildi. Öğrenciler, sergi kapsamında gerçek robot Okyanus ile tanışma ve fotoğraf çekilme fırsatı buldu; ardından şarkılar söylediler ve oyunlar oynadılar.
Projenin amacı ve okulun değerlendirmesi
Okul Müdürü Bahattin Parlak, sergiyle ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi: ’’Yaşam Becerileri Projesi kapsamında bu sene öğrencilerimizle robot tasarlama yarışması yaptık. Temel hedefimiz, geri dönüşümleri değerlendirmek ve bunlardan birer robot elde etmekti. Sınıflarımızdan seçtiğimiz sınıf birincilerimiz, tekrardan bir değerlendirmeye girdi. Okul proje ekibimiz bu eserler içerisinde 4 tane, her zümreden birer birinciyi seçtik. Diğer eserleri de sergiledik.’’
Öğrencilerin deneyimi ve mesajı
4’üncü sınıf öğrencisi Zeynep Naz Kaya, ’’İlk önce robotu atık malzemelerden yaptım. Geri dönüşüm malzemelerinden bir şeyler yapmak daha mantıklı. Yeni malzemeler almak yerine elimizdeki eşyalarla kendimize yeni oyuncaklar yapabiliriz. Bu tür yarışmalara herkesin katılması gerekiyor. Çünkü hem deneyim oluyor aynı zamanda eğlenmiş oluyoruz. Robot çok güzel oldu, sohbet ettik, gayet eğlenceliydi’’ diyerek projenin hem eğitsel hem de eğlenceli yönünü vurguladı.
Seda Çimen ise, ’’Bir tane robot yaptım. Babamın atölyesinde robotumu geri dönüşüm parçalarından yaptık. Çöpe atacağım malzemelerden robot yapmak çok güzel bir duyguydu’’ şeklinde konuştu.
Eğitimsel ve çevresel kazanımlar
Atık malzemelerle yürütülen bu tür projeler, öğrencilere geri dönüşümün önemini uygulamalı olarak öğretirken, el becerilerini, problem çözme yeteneklerini ve yaratıcılığı destekliyor. Sergi, öğrencilerin takım çalışması ve proje yönetimi becerilerini geliştirmek için de bir platform sundu.
Mezopotamya İlkokulu'nun atık robot sergisi, çevresel duyarlılığı artırma ve yaşam becerileri eğitimini somutlaştırma açısından yerel düzeyde örnek teşkil ediyor.
DİYARBAKIR’DAKİ MEZOPOTAMYA İLKOKULU ÖĞRENCİLERİ ATIK MALZEMELERDEN ROBOTLAR YAPIP SERGİLEDİ.