Diyanet İşleri Başkanlığı personel seminerleri Denizli'de tamamlandı
Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından düzenlenen Müştemilat İş ve İşlemlerini Yürüten Personele Yönelik Hizmet İçi Eğitim Semineri, 23-25 Haziran 2026 tarihlerinde Denizli Dini Yüksek İhtisas Merkezinde gerçekleştirildi. Seminere Türkiye'nin farklı illerinden katılan personel, müştemilat iş ve işlemleriyle ilgili hem teorik hem de uygulamalı eğitimler aldı.
Seminerin kapsamı ve yürütülen çalışmalar
Programa katılan personele cami, Kur'an kursu, lojman, dükkân, depo ve diğer müştemilatlara ilişkin iş ve işlemler hakkında eğitim verildi. Eğitim içeriğinde taşınmaz kayıtları, veri giriş süreçleri, güncel mevzuat uygulamaları ve Müştemilat Takip Programı kapsamındaki uygulamalar ele alındı.
Güncel mevzuat ve uygulamalar
Denizli Dini Yüksek İhtisas Merkezi Müdürü Ahmet Şamil Ok ve Program Koordinatörü Şef Ahmet Bayram yönetiminde yürütülen seminerde, müştemilat işlemlerinin hukuki ve teknik boyutları kapsamlı biçimde değerlendirildi. Şef Ahmet Bayram tarafından 633 Sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun’un Ek 4’üncü Maddesi ile ilgili uygulama esasları katılımcılara aktarıldı. Diyanet İşleri Uzmanı Serdar Demir ise Müştemilat Takip Programı, taşınmaz veri giriş usulleri ile dernek ve vakıflara yapılacak yardımlara ilişkin yönergeler hakkında bilgilendirme yaptı.
Atölye çalışmaları ve değerlendirme
Seminerin ikinci ve üçüncü günlerinde eğitimler atölye çalışmaları şeklinde sürdü. Katılımcılar A, B, C, D, E ve F olmak üzere altı farklı sınıfta, uzman eğiticiler Serdar Demir, Bayram Güldalı, Abdulgani Çoban, Burcu Özer, Ahmet Bayram ve Kadir Yiğiter rehberliğinde uygulamalı müştemilat veri girişi çalışmaları gerçekleştirdi. Seminer, son gün yapılan değerlendirme toplantılarıyla tamamlandı.
Etki hedefi: Seminerin, müştemilat işlemlerinin ülke genelinde daha etkin, düzenli ve sağlıklı yürütülmesine katkı sağlaması hedefleniyor.
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI TARAFINDAN DENİZLİ’DE DÜZENLENEN "MÜŞTEMİLAT İŞ VE İŞLEMLERİNİ YÜRÜTEN PERSONELE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ" TAMAMLANDI. TÜRKİYE’NİN FARKLI İLLERİNDEN KATILAN PERSONELE; TAŞINMAZ KAYITLARI, VERİ GİRİŞ SÜREÇLERİ, GÜNCEL MEVZUAT UYGULAMALARI VE MÜŞTEMİLAT TAKİP PROGRAMI KAPSAMINDA TEORİK VE UYGULAMALI EĞİTİMLER VERİLDİ.