Dirk Kuyt 11 yıl sonra Fenerbahçe'ye döndü
Fenerbahçe, teknik direktör İsmail Kartal'ın göreve gelmesinin ardından eski oyuncularından Dirk Kuyt'u teknik heyete dahil etti. Hollandalı çalıştırıcı, 2015 yazında ayrıldığı kulübe 11 yıl sonra bu kez yardımcı antrenör olarak döndü.
Göreve dönüş ve hazırlık takvimi
Yeni sezon hazırlıkları yarın başlayacak. Sarı-lacivertlilerde ilk etapta sağlık kontrolleri yapıldıktan sonra takım, Düzce'deki Topuk Yaylası Tesisleri'ne gidecek. Kuyt, dün akşam saatlerinde İstanbul'a gelerek kulüpteki görevinin başlangıcına hazırlanıyor.
Kuyt'un Fenerbahçe'deki futbolculuk dönemi
Hollandalı futbolcu, Türkiye'ye 2012-2013 sezonu başında gelmiş ve Fenerbahçe formasını üç sezon giymişti. Kulüple süper lig şampiyonluğu da dahil olmak üzere toplam 3 kupa kazanan Kuyt, sarı-lacivertli formayı 130 kez terletirken 37 gol ve 28 asistlik katkı sağladı.
Teknik adamlık geçmişi
Kuyt, futbolu bıraktıktan sonra antrenörlüğe yöneldi. 2018'de eski takımı Quick Boys'ta bir yıl yardımcı antrenörlük yaptı, ardından 2018-2020 yılları arasında Feyenoord U19 takımını çalıştırdı. A takım seviyesinde ilk teknik direktörlük deneyimini ADO Den Haag ile yaşadı. Aralık 2023'te Belçika ekibi Beerschot'un başına geçti; 2025 yazı itibarıyla ise FC Dordrecht ile sözleşme imzaladı ve Hollanda 2. Lig ekibiyle 39 maçta görev aldı.
Teknik adamlık kariyerinde yeni bir sayfa açan Kuyt, Fenerbahçe'nin başarısı için İsmail Kartal yönetiminde çalışacak. İkili daha önce Kartal'ın Fenerbahçe'de yardımcı teknik direktör olduğu dönemde birlikte görev yapmıştı.
FENERBAHÇE'DE TEKNİK DİREKTÖRLÜĞE İSMAİL KARTAL'IN GETİRİLMESİNİN ARDINDAN, TAKIMDA DAHA ÖNCE FORMA GİYMİŞ VE ŞAMPİYONLUK YAŞAYAN DİRK KUYT DA TEKNİK HEYETE DAHİL OLDU.