DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0,01%
BITCOIN
3.857.736,65 -0,1%

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Dijital İkiz Atölyeleri ile Öğrenciler Okuldayken 'Geleceğin Fabrikalarına' Hazırlanacak

Cevdet Yılmaz, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Dijital İkiz Atölyeleri Projesi'ni Haydarpaşa MTAL'de tanıttı; proje mesleki eğitimi Sanayi 4.0 yetkinlikleriyle buluşturmayı hedefliyor.

Yayın Tarihi: 12.12.2025 23:21
Güncelleme Tarihi: 12.12.2025 23:25

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Dijital İkiz Atölyeleri ile Öğrenciler Okuldayken 'Geleceğin Fabrikalarına' Hazırlanacak

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz, Dijital İkiz Atölyeleri Projesi'nin Tanıtımını Yaptı

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Dijital İkiz Atölyeleri Projesinin tanıtım toplantısı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmazın katılımıyla Haydarpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde gerçekleştirildi. Yılmaz, projeyle mesleki eğitimin dijital imkanlarla güçlendirileceğini ve öğrencilerin erken dönemde ileri üretim süreçleriyle tanışacağını belirtti.

Projenin kapsamı ve hedefleri

Yılmaz, projenin mesleki eğitimde standartlaşma, beceri kazanımlarının veri temelli izlenmesi ve nitelikli işgücünün yetiştirilmesi amacıyla önemli fırsatlar sunduğunu söyledi. Proje kapsamında öğrenciler; yüksek maliyetli, tehlike içerebilen veya sınırlı erişime sahip üretim ortamlarını dijital olarak deneyimleme, süreçleri analiz etme, veri okuma ve gelişmiş teknolojilere hâkim olma şansı bulacaklar.

Toplantıda Yılmaz, projenin hedeflerini özetlerken şunları kaydetti: "Bu modelle birlikte öğrenciler daha okul sıralarındayken ’geleceğin fabrikalarına’ adım atmış olacaklar".

Başlangıç merkezleri ve yaygınlaşma planı

Projede ilk dijital ikiz altyapısının kurulduğu ve öğretmen eğitimlerinin yürütüldüğü merkezler arasında İstanbul Haydarpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Ankara, Antalya, Bursa, Erzurum, Gaziantep, İzmir, Kocaeli, Sakarya ve Samsun yer alıyor. Yılmaz, 2026 yılı boyunca projenin ülke geneline yayılacağını belirtti.

Sanayi 4.0 ve eğitim politikalarıyla uyum

Yılmaz, projenin Sanayi 4.0 ihtiyaçlarına uygun yetkinliklere sahip iş gücü yetiştirme açısından stratejik öneme sahip olduğunu vurguladı. "Dijital ikiz teknolojisi, üretim süreçlerinin dijital ortamda birebir simülasyonunu mümkün kılan, riskleri azaltan, karar mekanizmalarını güçlendiren üst düzey bir teknoloji" olarak tanımlandı.

Öğretmen eğitimi ve sürdürülebilir etki

Projede teknolojik altyapının yanı sıra öğretmen eğitimlerinin de merkezde olduğunu belirten Yılmaz, mesleki eğitimde kalıcı etkinin öğretmenin katkısıyla sağlanacağını ifade etti. Bu nedenle öğretmenlerin donanım ve beceri geliştirme programlarının projenin önemli bir bileşeni olduğu vurgulandı.

Ailelerin rolü ve fırsat eşitliği

Yılmaz, ailelerin mesleki eğitimin önemini gençlere anlatma ve onların ilgi duydukları alanlara yönelmelerine destek olma sorumluluğuna işaret etti. Projenin, özellikle dezavantajlı bölgelerdeki öğrencilere güvenli, tekrarlanabilir ve erişilebilir öğrenme imkânı sunarak fırsat eşitliğine katkıda bulunacağı ifade edildi.

Konuşmasında projeye emeği geçenlere teşekkür eden Yılmaz, özellikle Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ile Bakanlık mensupları ve paydaşlara takdirlerini iletti.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN HAYATA GEÇİRİLEN DİJİTAL İKİZ ATÖLYELERİ PROJESİ'NİN TANITIM...

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN HAYATA GEÇİRİLEN DİJİTAL İKİZ ATÖLYELERİ PROJESİ'NİN TANITIM TOPLANTISI, CUMHURBAŞKANI YARDIMCISI CEVDET YILMAZ'IN KATILIMIYLA HAYDARPAŞA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ'NDE GERÇEKLEŞTİRİLDİ. PROJENİN DETAYLARIYLA İLGİLİ BİLGİLER PAYLAŞAN YILMAZ MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİNE VURGU YAPARAK, "BU MODELLE BİRLİKTE ÖĞRENCİLER DAHA OKUL SIRALARINDAYKEN 'GELECEĞİN FABRİKALARINA' ADIM ATMIŞ OLACAKLAR" DEDİ.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN HAYATA GEÇİRİLEN DİJİTAL İKİZ ATÖLYELERİ PROJESİ'NİN TANITIM...

Yazar
EDİTÖR

Sultan Bulut

Ben Sultan Bulut, 28 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Yaşam kategorisinde moda, kültür-sanat etkinlikleri ve şehir rehberleri hazırlıyorum. Trendleri yakından takip ederim. Estetik zevkime güvenirim ve detaycıyımdır.