CİMER'e 2024 Yılında 4,5 Milyon Başvuru Yapıldı

CİMER, 2024'te vatandaşlardan 4,5 milyon başvuru alarak yoğun ilgi gördü ve halkla ilişkiler alanında önemli bir rol üstlendi.

Yayın Tarihi: 06.01.2025 12:11
Güncelleme Tarihi: 06.01.2025 12:11

CİMER'e 2024 Yılında 4,5 Milyon Başvuru Yapıldı

CİMER'e 2024'te 4,5 Milyondan Fazla Başvuru Yapıldı

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı'nın koordinasyonunda, kamu kurumlarıyla vatandaşların talep ve şikayetlerini çözüme kavuşturan CİMER'e 2024 yılında 4 milyon 590 bin başvuru yapıldığı belirtildi. CİMER, 2018'den bu yana toplamda 35 milyondan fazla başvuru aldı.

Vatandaşların Haklarını Kolaylaştırıyor

Türkiye'deki vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanırken ilk durak noktası olan CİMER, aynı zamanda yürütülen politikalara ilişkin görüş ve önerilerin de aktarıldığı bir platforma dönüşmüştür. CİMER, millet-devlet iletişiminin kalbini oluşturan ve dünya genelinde en büyük ölçekli kamuoyu iletişim platformu olarak öne çıkmaktadır.

Başvuru Süreleri ve İşlem Kalitesi

2024 yılında toplamda 7 milyon 360 bin cevabın vatandaşlara iletildiği CİMER'de, başvuru yanıt süreleri geçtiğimiz yıl uygulanan İnceleme ve Denetim Koordinatörlüğü birimi sayesinde ortalama 12 güne düşürüldü. Ayrıca, 3 bin 914 kurumun işlem süreçleri incelenerek, hizmet kalitesine yönelik 6 bin 648 kişiyle görüşmeler yapıldı.

Popüler Başvuru Konuları

2024'te en çok başvuru yapılan konunun nüfus işlemleri olduğu, bu alanda doğum saatini öğrenmek isteyen vatandaşların yoğun ilgisi dikkat çekti. Ayrıca, CİMER'e yapılan başvurularda katılımcı yönetim ilkesini destekleyen 'teşekkür, görüş, öneri' türündeki başvuruların oranında %30 artış yaşandı.

Başvuru Dağılımı ve Eğitim Durumu

CİMER'e başvuranların %44'ü lisans ve lisansüstü eğitim düzeyine sahipken, %26'sı lise mezunları tarafından gerçekleştirildi. Başvuruların %55'i erkeklerden, %45'i ise kadınlardan geldi. Erkekler, yaptıkları başvurularda kadınlara kıyasla %15 daha fazla kelime kullandı.

Yayın Faaliyetleri ve Projektler

2024 yılında CİMER ile çözüme kavuşturulan taleplere yönelik hazırlanan zengin içerikli kitaplar, Türkiye'nin yönetim modelinin geliştirilmesi adına önemli bir yerde duruyor. Bu kapsamda, CİMER ile Çözüme Kavuşanlar 2 ve CİMER ile Çözüme Kavuşanlar 3 kitapları yayınlandı ve ayrıca Sıfır Atık Projesi ile ilgili kitap da hazırlandı.

CİMER'in Hedefleri

CİMER, kamuoyunda güvenilir bir platform olma özelliğini koruyarak, vatandaşların daha etkin bir şekilde hak arama bilincini artırmayı amaçlıyor. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, 2025 yılına kadar yapay zeka dönüşümünü gerçekleştireceklerini ve mobil uygulama ile hizmet kalitesinin daha da artırılacağını belirtti.