Çığır açıcı keşif! Daha önce keşfedilmemiş bir hayvana ait fosil bulundu!

1988’den beri ‘Nanotyrannus Lancensis’ isimli bir fosile yoğunlaşan araştırmacılar artık bunun yeni bir tür olduğunu savunuyor.

Yayın Tarihi: 08.01.2024 14:13
Güncelleme Tarihi: 08.01.2024 14:13

Çığır açıcı keşif! Daha önce keşfedilmemiş bir hayvana ait fosil bulundu!

Yeni bir çalışma 1988'den beri süregelen bir tartışmayı nihayet çözüme kavuşturmayı umuyor. Çalışma 58 cm uzunluğundaki bir dinozor kafatasına odaklanıyor. Bazıları bunun genç bir Tyrannosaurus rex olduğuna inanırken, diğerleri Nanotyrannus lancensis olarak bilinen kendine özgü bir hayvan olduğuna inanıyor.

Fossil Studies dergisinde yayınlanan çalışma, birçok kişinin genç bir Trex olduğuna inandığı hayvanın kendi başına bir farklılık olduğunu ve anatomik özelliklerine dayanarak Trex ile özellikle yakından ilişkili bile olmayabileceğini savunuyor.

Bir çalışmanın Nanotyrannus'un kendine özgü bir hayvan olduğuna dair on yıllardır süren tartışmayı sona erdirmesi pek olası görünmüyor. Ancak bir grup bilim insanı, bu fosilin ısrarla daha önce keşfedilmemiş başka bir hayvan türüne ait olduğunu iddia ediyor.

Öte yandan, bir paleontolog, Nanotyrannus'tan "Schrödinger'in dinozoru" şeklinde bahsederek, bunun sadece daha fazla insanın bu konuda konuşmasını sağlayacağını ve hiçbir şeyi gerçekten çözmeyeceğini söyledi.

Fosiller bize dinozorlar hakkında, zaman içinde nasıl büyüdükleri ve evrimleştikleri de dahil olmak üzere çok şey öğretebiliyor.

Nanotyrannus

150’DEN FAZLA ANATOMİK FARKLILIĞA SAHİP

Tartışma, 58 cm uzunluğundaki kafatasının ilk kez Nanotyrannus olarak sınıflandırıldığı 1988 yılına kadar uzanıyor. 1999'da bir grup bilim insanı tarafından başka bir olasılık gündeme geldi ve bazıları kafatasının genç bir Trex'e ait olduğu ve yeni bir tür olmadığı fikrini öne sürdü.

Ancak bu son çalışmanın arkasındaki bilim insanları, Nanotyrannus'un kafatası detayları da dahil olmak üzere Trex ile karşılaştırıldığında 150'den fazla anatomik farklılığa sahip olduğunu ve yetişkin bir Trex'ten daha uzun kollara ve pençelere sahip olduğunu söylüyor. Bu nedenle, sadece genç bir Trex olabileceği düşüncesi pek olası görünmüyor. Zira Trex’in yaşlandıkça kollarının küçülmesi pek olası değil.

Araştırmacılar, ayrıca Nanotyrannus'un ergen versiyonlarıyla değil olgun hayvanlarla daha tutarlı özelliklere sahip olduğunu söylüyor. Bazılarının Trex'in düşündüğümüzden daha az korkutucu olduğuna bile inandığı düşünülürse, yeni kanıtlar ortaya çıktıkça dinozorlarla ilgili fikirler zaman içinde sürekli değişiyor.