Bursa'da Sultan Çelebi Mehmed Han 605. sene-i devriyesinde Yeşil Türbe'de anıldı
Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. sene-i devriyesi dolayısıyla Bursa'daki Yeşil Türbe'de düzenlenen anma programıyla yad edildi. Etkinlik, Kültür ve Turizm Bakanlığı koordinasyonunda, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Bursa Valiliği, Bursa İl Müftülüğü, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Bursa 700 Yıl iş birliğiyle gerçekleştirildi.
Program akışı
Anma programı, Yeşil Külliyesi'ndeki Yeşil Türbe'de yapılan Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başladı. Tilavetin ardından Sultan Çelebi Mehmed Han ile tüm şehitler için dualar okundu ve tören katılımcılarıyla birlikte anma gerçekleştirildi.
Katılımcılar ve kapanış
Programa Bursa Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Numan Çakır, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Bursa Vakıflar Bölge Müdürü Dr. Haluk Yıldız, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kâmil Özer, Bursa Muş Eğitim ve Hizmet Vakfı (BUMEV) Başkanı Ahmet Akın ile BUMEV Yönetim Kurulu üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Programın sonunda katılımcılara geleneksel pilav ikramı yapıldı. Sultan Çelebi Mehmed Han, kabri başında edilen dualarla vefatının 605. yılında rahmet ve minnetle yad edildi.
DEVLETİ'NİN İKİNCİ KURUCUSU OLARAK KABUL EDİLEN SULTAN ÇELEBİ MEHMED HAN, VEFATININ 605. SENE-İ DEVRİYESİNDE BURSA'DAKİ YEŞİL TÜRBE'DE DÜZENLENEN PROGRAMLA ANILDI. KUR'AN-I KERİM TİLAVETİNİN ARDINDAN DUA EDİLİRKEN, PROGRAMA KATILANLARA PİLAV İKRAMINDA BULUNULDU.