Tuzpazarı'nda 30 yıllık aşure geleneği sürüyor
Bursa'nın Osmangazi ilçesindeki Tuzpazarı Çarşısı'nda esnafın yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü aşure geleneği bu yıl da devam etti. Bir araya gelen esnaflar, geleneksel paylaşma ritüelini Muharrem ayı kapsamında yeniden hayata geçirdi.
Etkinlik ve dağıtım
Esnafların ortak hazırladığı yaklaşık 5 bin kişilik aşure vatandaşlara ikram edildi. Etkinlik sırasında alışverişlerin bereketlenmesi, paylaşma ve dayanışma kültürünün yaşatılması hedeflendi; dağıtımda uzun kuyruklar oluştu ve kalabalık ilgi gösterdi.
Toplumsal anlamı ve sürdürülebilirlik
Esnaflar, aşurenin bolluk, bereket ve kardeşliğin simgesi olduğunu belirterek, bu geleneği yaşatmanın mutluluğunu dile getirdi. Yaklaşık 30 yıldır aralıksız devam eden uygulama sayesinde her yıl binlerce kişiye ulaşılıyor; esnaf gelecek yıllarda da aşure ikramını sürdürmeyi hedefliyor.
BURSA'NIN OSMANGAZİ İLÇESİNDEKİ TUZPAZARI ÇARŞISI'NDA ESNAFIN 30 YILDIR SÜRDÜRDÜĞÜ AŞURE GELENEĞİ BU YIL DA DEVAM ETTİ. BİR ARAYA GELEN ESNAFLAR, YAKLAŞIK 5 BİN KİŞİLİK AŞUREYİ VATANDAŞLARA İKRAM ETTİ.