Bünyan’da tarih ve lezzetin buluştuğu nokta 'Değirmen Restoran' açıldı
Tarihi değirmenin restorasyonu ve yeni işlevi
Bünyan Belediyesi tarafından tarihi dokusu korunarak restore edilen asırlık değirmen, kapsamlı bir restorasyon çalışmasıyla günümüzün ihtiyaçlarına uygun bir restorana dönüştürüldü. 100 yıllık köklü geçmişe sahip yapı, korunmuş mimari özellikleri ve özgün dokusunu muhafaza ederek yeniden işlevlendirildi. Bu dönüşüm, kültürel mirasın yaşatılmasıyla birlikte bölge ekonomisine katkı sağlama amacını taşıyor.
Açılış töreni ve yetkililerin değerlendirmesi
Açılışta konuşan Bünyan Belediye Başkanı Selahattin Metin, protokol üyelerini selamlayarak projenin Bünyan’a hayırlı olmasını diledi.
Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç etkinlikte şu ifadeleri kullandı: "Bünyan’ımızın güzel insanları, gerçekten bu sıcak ilgiyle ve samimi bir ortamda bizleri karşılayıp, bu güzel hizmetleri paylaşmamıza vesile olduğunuz için her birinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Yapılan çalışmalar hayırlı ve uğurlu olsun".
Kayseri Valisi Gökmen Çiçek ise restorasyonun vizyon ve emekle gerçekleştiğini vurgulayarak şu değerlendirmeyi yaptı: "Selahattin Başkan bana ‘Bir hayalim var sayın valim. Bu restoranı Kayserililerin hafta sonu geleceği, ailesiyle vakit geçireceği, nezih bir ortama getireceğim’ dediğinde işin gerçeği ilk halini gördüğümde bunu nasıl başaracağını düşünmüştüm. Her şey parayla olmuyor. Buranın bu hale gelmesi inanın parayla değil. Vizyonla, emekle, inançla ve samimiyetle Değirmen Restoran diye bir gerçek ortaya çıktı. Bu sadece Bünyan’a yapılmış bir hizmet değil. Kayserili vatandaşlarımızın da hafta sonları çocuklarıyla gelip, vakit geçireceği, Bünyan’ın anlatılan canlılığının tekrardan ortaya çıkacağı önemli bir yapı taşı oldu. Ben buranın bu hale gelebileceğine çok az ihtimal vermişti. Sadece Bünyan için değil, Kayseri için bu kıymetli eseri ortaya çıkaran Bünyan’ımızın çalışkan Belediye Başkanı Selahattin Metin’i alkışlıyorum".
Toplumsal ve ekonomik katkı
Projenin, kentsel koruma ve yerel ekonomiye katkı hedefleri göz önünde bulundurularak planlandığı görülüyor. Tarihi yapının restorasyonla korunup restoran olarak yeniden işlevlendirilmesi, bölgeye ziyaretçi çekme, istihdam yaratma ve kültürel kimliğin güçlenmesine hizmet edecek bir yaklaşım sunuyor.
Açılış, Kayseri Valisi Gökmen Çiçek, Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç, Bünyan Belediye Başkanı Selahattin Metin, protokol üyeleri ve vatandaşların katılımıyla, protokol üyeleri tarafından kurdelenin kesilmesiyle gerçekleştirildi.
BÜNYAN BELEDİYESİ TARAFINDAN TARİHİ DOKUSU KORUNARAK RESTORE EDİLEN BİR ASIRLIK DEĞİRMEN, RESTORAN OLARAK HİZMET VERECEK.