Bist 100
9.374,2 0%
DOLAR
31,1 0,18%
EURO
33,69 0,17%
ALTIN
2.020,74 -0,08%

Bu besinler depresyonu yok ediyor! Antidepresan ilaçlarını çöpe attıracak

Depresyonun etkisi altındaysanız hemen ilaçlara koşmayın. Antidepresan etkisi gösteren yiyecekler ile kendinizi daha iyi hissedip depresyondan kurtulabilirsiniz. O mucize yiyecekler haberimizin içeriğinde.

Yayın Tarihi: 01.12.2023 21:10
Güncelleme Tarihi: 01.12.2023 21:10

Bu besinler depresyonu yok ediyor! Antidepresan ilaçlarını çöpe attıracak

Domates

Domates A ve C vitaminleri açısından zengindir. Aynı zamanda domatesin yüksek likopen içeriği vücutta antioksidan etkisi gösterir ve bu durum depresyon gelişimini engeller.

domates

Balık

Lezzetli ve sağlıklı balığın en önemli faydası omega-3 içeriğine sahip olmasıdır. Omega-3 depresyonun başlamasını önler ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.

balık

Pekmez

Pekmez demir ve potasyum mineralleri açısından zengindir. Bu minerallerin varlığı depresyonla mücadele için gereken enerji üretimine katkıda bulunur.

pekmez

Süt ve yoğurt

Probiyotiklerin bağırsaklara olumlu etkisi bilimsel olarak bilinmektedir. Düzenli çalışan bir bağırsak, hem duygusal hem de fiziksel olarak vücut üzerinde pozitif bir etkiye sahiptir. Düzenli süt ve yoğurt tüketimi depresyon riskini tamamen ortadan kaldırır.

süt

Ispanak

Vücudumuz enerji üretmek için gün boyunca bol miktarda proteine ihtiyaç duyar. Ispanak da lif ve protein açısından zengindir.

Ayrıca ıspanakta bulunan folik asit, serotonin hormonunun salgılanmasını destekler. Böylece ıspanak tüketmek depresyon riskini düşürür.

ıspanak

Zerdeçal

Zerdeçal da serotenin kaynağı besinler arasında yer alır. Bal ile karıştırıldığında mikrobik hastalıkları önler ve depresyon riskini düşürür.

zerdeçal