Bozma sonrası Gaziantep'te 2018'deki cinayet davası yeniden görüldü
Gaziantep'te 2018 yılında berber dükkanı önünde uğradığı silahlı saldırı sonucu hayatını kaybeden Oğuz Savcılı'nın ölümüne ilişkin dava, bozma kararı sonrası Gaziantep 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nde yeniden görüldü. Duruşmanın 8'inci oturumunda maktul ailesi, maktul avukatı, tanıklar ve sanık avukatları hazır bulundu.
Duruşmada tanık ifadesi
Tanık olarak dinlenen Necati Ç., maktülle mahalleden tanışık olduğunu, sanığın ismini daha önce duyduğunu ancak şahsı hiç görmediğini belirtti. Oğuz'un vurulma anını görmediğini, olayın berber dükkanı önünde gerçekleştiğini duyduğunu ifade etti.
Necati Ç., Yunus isimli kişinin Oğuz'a ait araçlardan birini kiralayıp bu araçla kaza yaptığını, araçta uyuşturucu bulunduğuna dair duyumlar aldığını ve bu bilgileri Oğuz'dan öğrendiğini anlattı. Ayrıca Mustafa K.'nın kendisine, İrfan'ın intikamını almak amacıyla Oğuz'un vurulmuş olabileceğini söylediğini belirtti. Tanık önceki ifadesini aynen tekrar ettiğini kaydetti.
Mahkeme kararları ve soruşturma işlemleri
Mahkeme heyeti, başka suçtan cezaevinde bulunan sanık Cuma B.'nin bir sonraki duruşmada SEGBİS aracılığıyla hazır edilmesine karar verdi. Tarafların HTS kayıtlarının BTK'dan istenmesine ve telefon kayıtlarının bilirkişi tarafından incelenerek rapor hazırlanmasına hükmedildi.
Sanık müdafinin adli kontrolün kaldırılması talebi reddedildi; sanık hakkındaki yurt dışına çıkış yasağı devam etti. Mahkeme duruşmayı ileri bir tarihe erteledi.
Olayın geçmişi
Dosyada, Savcılı'yı öldürdüğü iddiasıyla tasarlayarak kasten öldürme suçundan müebbet hapis istemiyle yargılanan sanık Cuma B. hakkında 22 Kasım 2020 tarihinde beraat kararı verilmişti. Bu kararın ardından dosya bozma işlemiyle yeniden görülmeye başlandı.
GAZİANTEP’TE 2018’DE VURULARAK ÖLDÜRÜLEN OĞUZ SAVCILI