Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Bir reklam şirketi reklamcılık sektöründe yapay zekâyı kullanarak sektörü dönüştürmek istiyor!

Publicis, yapay zekâya 300 milyon dolardan fazla yatırım yapma sözü vererek reklam sektörüne meydan okudu. Bu kapsamda, haftalar süren işlerin saniyeler içerisinde hallolacağı öğrenildi.

Yayın Tarihi: 25.01.2024 14:53
Güncelleme Tarihi: 25.01.2024 14:53

Bir reklam şirketi reklamcılık sektöründe yapay zekâyı kullanarak sektörü dönüştürmek istiyor!

Fransız reklam devi Publicis Groupe, perşembe günü yaptığı açıklamada, rakip holding şirketlerine üstünlük sağlayacağını umduğu yeni bir yapay zekâ platformu oluşturmak için önümüzdeki üç yıl içinde 300 milyon avro ya da yaklaşık 327 milyon dolar yatırım yapmayı planladığını duyurdu.

Publicis yöneticileri, Madison Avenue yapay zekâ teknolojisinin reklam sektörünü nasıl dönüştüreceğini ve zorlayacağını düşünürken rakiplerine yapay zekâ kozunu verdi.

Bu yılın ilk yarısından itibaren tüm Publicis çalışanları, 2,3 milyar tüketici profili, reklam ve iş performansıyla ilgili geçmiş bilgiler ve tescilli yaratıcı ve kodlama varlıkları da dahil olmak üzere, yakında çıkacak olan CoreAI platformu aracılığıyla trilyonlarca veri noktasına erişmeye başlayacak.

reklam

PUBLİCİS'E GÖRE HAFTALAR SÜREN İŞLER SANİYELER İÇİNDE BİTECEK

CoreAI kullanıcıları, Microsoft Azure OpenAI, Eleven Labs ve Stable Diffusion tarafından sağlananlar gibi diğer bulut bilişim, platform ve yapay zekâ modellerine bağlanan üretken bir yapay zekâ arayüzüne komutlar yazabiliyor.

Publicis, bir medya planı hazırlamak ve kampanyayı hızlı bir şekilde optimize etmek için sektör trendlerini ve rakiplerin hamlelerini belirlemek gibi eskiden haftalar süren işlerin CoreAI kullanılarak sadece saniyeler alabileceğini söyledi.

CoreAI'nin ayrıca farklı tüketiciler için kişiselleştirilmiş binlerce reklamın hızla oluşturulmasına yardımcı olabileceği, sıkıcı arka ofis görevlerini basitleştirebileceği ve Publicis'in yeni yazılımları eskisinden daha hızlı dağıtmasına olanak sağlayabileceği belirtildi. Publicis'in milyar dolarlık satın almaları yapay zekâ aracını mümkün kıldı.

Yöneticileri, Publicis'in satın alma stratejisinin onu reklam holding şirketi rakiplerini geride bırakacak bir konuma getirdiğini söyledi. Birinci taraf veri platformu Epsilon'u 4,4 milyar dolarlık bir satın alma ile 2019 yılında satın aldı. Ayrıca 2014 yılında dijital pazarlama şirketi Sapient'i 3,7 milyar dolara satın alarak on binlerce BT mühendisi ve veri uzmanını bünyesine kattı.