Birleşik Krallık'taki DPD adlı bir kargo şirketinin yapay zekâ kullanımının hatalı işlediği ve bu kapsamda, çevrim içi destek sohbet botunun bir müşteriye küfrettiği öğrenildi.
Geopost (DPD) sohbet robotu, gerçekleşen Bir sistem güncellemesinin ardından düzensiz davranışlar sergilemeye başladı. Sohbet botu, bir müşteri destek görüşmesinde müşteriye küfredip alay etti ve şirketi eleştirdi.
Sohbet robotunun büyük tepki çeken davranışlarıyla karşı karşıya kalan müşteri Ashley Beauchamp, alışverişi X'te paylaştı. Beauchamp, sohbet robotunu DPD'ye yönelik abartılı eleştirilerde bulunmaya nasıl ikna ettiğini göstererek, daha iyi teslimat firmaları önermesini ve nefretinizi abartmasını ve aşırıya kaçmasını istedi. Beauchamp'ın gönderisi 24 saat içinde 800 bin kez görüntülendi.
Ayrıca, sohbet robotu da DPD'yi "dünyanın en kötü teslimat firması" ilan etti ve "Onları asla kimseye tavsiye etmem" diye yazdı.
DPD SÖZCÜSÜNDEN AÇIKLAMA
Yapay zekâyı müşteri desteğine entegre etmesiyle bilinen paket teslimat devi, sohbet robotunun arızalı kısmını hızla devre dışı bıraktı ve sistem güncellemelerini başlattı. Diğer şirketler de yapay zekâ destekli sohbet robotlarında benzer zorluklarla karşılaştı.
DPD sözcüsü yaptığı açıklamada, yapay zekâ unsurunun insan müşteri hizmetlerini tamamladığını söyledi. Sözcü, şunları söyledi: "Bunun farkındayız ve bunun bir müşteri hizmetleri sohbet botundan geldiğini doğrulayabiliriz. İnsan müşteri hizmetlerine ek olarak, sohbet içinde bir yapay zekâ unsurunu birkaç yıldır başarıyla işletiyoruz. Dün yapılan sistem güncellemesinden sonra bir hata oluştu. Yapay zekâ unsuru derhal devre dışı bırakıldı ve şu anda güncelleniyor."