DOLAR
34,79 -0,31%
EURO
36,83 -0,14%
ALTIN
2.952,75 -0,68%
BITCOIN
3.430.775,38 0,5%

Bir kargo şirketine ait yapay zekâ müşteriye küfür etti ve şirketle alay etti!

Kargo şirketi DPD, yapay zekâ destekli sohbet robotunun müşteriye küfredip alay etmesi nedeniyle halkla ilişkiler kabusuyla karşı karşıya kaldı.

Yayın Tarihi: 22.01.2024 13:50
Güncelleme Tarihi: 22.01.2024 13:50

Bir kargo şirketine ait yapay zekâ müşteriye küfür etti ve şirketle alay etti!

Birleşik Krallık'taki DPD adlı bir kargo şirketinin yapay zekâ kullanımının hatalı işlediği ve bu kapsamda, çevrim içi destek sohbet botunun bir müşteriye küfrettiği öğrenildi.

Geopost (DPD) sohbet robotu, gerçekleşen Bir sistem güncellemesinin ardından düzensiz davranışlar sergilemeye başladı. Sohbet botu, bir müşteri destek görüşmesinde müşteriye küfredip alay etti ve şirketi eleştirdi.

Sohbet robotunun büyük tepki çeken davranışlarıyla karşı karşıya kalan müşteri Ashley Beauchamp, alışverişi X'te paylaştı. Beauchamp, sohbet robotunu DPD'ye yönelik abartılı eleştirilerde bulunmaya nasıl ikna ettiğini göstererek, daha iyi teslimat firmaları önermesini ve nefretinizi abartmasını ve aşırıya kaçmasını istedi. Beauchamp'ın gönderisi 24 saat içinde 800 bin kez görüntülendi.

Ayrıca, sohbet robotu da DPD'yi "dünyanın en kötü teslimat firması" ilan etti ve "Onları asla kimseye tavsiye etmem" diye yazdı.

dpd

DPD SÖZCÜSÜNDEN AÇIKLAMA

Yapay zekâyı müşteri desteğine entegre etmesiyle bilinen paket teslimat devi, sohbet robotunun arızalı kısmını hızla devre dışı bıraktı ve sistem güncellemelerini başlattı. Diğer şirketler de yapay zekâ destekli sohbet robotlarında benzer zorluklarla karşılaştı.

DPD sözcüsü yaptığı açıklamada, yapay zekâ unsurunun insan müşteri hizmetlerini tamamladığını söyledi. Sözcü, şunları söyledi: "Bunun farkındayız ve bunun bir müşteri hizmetleri sohbet botundan geldiğini doğrulayabiliriz. İnsan müşteri hizmetlerine ek olarak, sohbet içinde bir yapay zekâ unsurunu birkaç yıldır başarıyla işletiyoruz. Dün yapılan sistem güncellemesinden sonra bir hata oluştu. Yapay zekâ unsuru derhal devre dışı bırakıldı ve şu anda güncelleniyor."