Beşiktaş yeni sezonda Euroleague'de mücadele edecek
Beşiktaş Spor Kulübü, Erkek Basketbol Takımı’nın gelecek sezon Euroleague’de mücadele edeceğini açıkladı. Kulüp duyurusunda, Euroleague yönetiminin organizasyonu 20 takımla oynatma kararı kapsamında siyah-beyazlıların lige dahil edildiği belirtildi.
Kararın arka planı
Euroleague yönetimi, gelecek sezondan itibaren organizasyonun 20 takımla oynanacağını duyurdu. Bu kapsamda Beşiktaş, ligin 20. takımı olarak lige katılma hakkı elde etti. Organizasyona, ekonomik sorunlar yaşadığı ifade edilen Monaco Basket yerine dahil edilen Beşiktaş’ın kabulü; aralarında Fenerbahçe Beko ve A. Efes’in de bulunduğu 13 hissedar kulübün oy birliğiyle gerçekleştirildi.
Beşiktaş'ın EuroCup performansı
Siyah-beyazlı ekip, 2025-2026 sezonunda EuroCup’ta finale kadar yükselmiş, ancak finalde JL Bourg’a mağlup olarak organizasyonu ikinci sırada tamamlamıştı. Normal şartlarda EuroCup finalisti olarak Euroleague bileti alma ihtimali bulunan JL Bourg’un bu hakkı kullanmayacağını açıklaması, Beşiktaş’ın Euroleague’e katılma sürecini doğrudan etkiledi. Yaşanan süreç ve alınan kararların ardından Beşiktaş, gelecek sezon Avrupa basketbolunun en üst düzey organizasyonu olan Euroleague’de mücadele etme hakkı kazandı.
BEŞİKTAŞ, YENİ SEZONDA EUROLEAGUE'DE MÜCADELE EDECEK (ARŞİV)