Bayraktar KIZILELMA, F-16’yı 30 milden kilitledi; simüle GÖKDOĞAN atışında tam isabet sağladı

Bayraktar KIZILELMA, MURAD AESA radar ile 30 milden F-16’yı kilitledi ve GÖKDOĞAN ile yapılan simüle atışta tam isabet sağladı; uçuş süresi 1 saat 45 dakika, toplam test süresi 55 saati geçti.

Yayın Tarihi: 20.11.2025 10:12
Güncelleme Tarihi: 20.11.2025 10:12

Bayraktar KIZILELMA, F-16’yı 30 milden kilitledi; simüle GÖKDOĞAN atışında tam isabet sağladı

Bayraktar KIZILELMA, F-16 ile ortak testte simüle atışta tam isabet elde etti

Baykar tarafından milli ve özgün olarak geliştirilen insansız savaş uçağı Bayraktar KIZILELMA, Tekirdağ Çorlu'daki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nden gerçekleştirdiği uçuşta önemli bir sınamayı başarıyla tamamladı. Türk Hava Kuvvetleri’ne ait iki F-16 uçağının yer aldığı testte, ASELSAN üretimi MURAD AESA Radar ile hedef kilitlenmesi sağlandı ve TÜBİTAK SAGE yapımı GÖKDOĞAN füzesi ile yapılan simüle atışta tam isabet rapor edildi.

Testin ayrıntıları ve uçuş profili

Uçuş, ortalama 15 bin feet irtifada icra edildi ve KIZILELMA’nın havada kalış süresi 1 saat 45 dakika olarak kaydedildi. Aynı görevde bir F-16, KIZILELMA ile kol uçuşu gerçekleştirerek insanlı ve insansız platformların ortak operasyon kabiliyetini gösterdi; diğer F-16 ise senaryo gereği hedef olarak kullanıldı. Bu görevle birlikte Bayraktar KIZILELMA’nın testlerdeki toplam uçuş süresi 55 saati geçti.

Kilitlenme ve simüle atış

Test kapsamındaki kritik adımda, MURAD AESA radar 30 mil mesafedeki hedef F-16’yı tespit ederek KIZILELMA’ya kilit sağladı. KIZILELMA, kanat altında taşıdığı GÖKDOĞAN füzesi üzerinden elektronik ortamda simüle atış gerçekleştirdi ve raporlara göre hedef F-16 sanal ortamda tam isabetle etkisiz hale getirildi. Bu sonuç, platformun görüş ötesi hedeflere yönelik muharebe kapasitesine ilişkin önemli bir gösterge teşkil ediyor.

Veri bağı ve entegrasyon testi

Testin bir diğer kritik aşaması, uçak, radar ve mühimmat arasındaki iletişim altyapısının sınanması oldu. KIZILELMA, MURAD AESA radardan aldığı anlık hedef, konum ve hız bilgilerini kanadında taşıdığı GÖKDOĞAN füzesine kesintisiz iletti. Bu veri bağlantısının (Data Link) doğrulanması, insansız platform ile mühimmat arasındaki entegrasyonun sağlandığını gösterdi ve görüş ötesi (BVR) taarruz yeteneğine önemli katkı sundu.

Üç test senaryosunun eş zamanlı başarısı

Aynı uçuşta eş zamanlı olarak yürütülen üç ana test senaryosu başarıyla tamamlandı: insanlı savaş uçaklarıyla ortak operasyon yeteneğinin gösterilmesi, kanat altı mühimmatın aerodinamik ve aviyonik uyumunun doğrulanması ve milli MURAD AESA radarının tespit-takip-kilitlenme ile veri aktarım performansının sınanması. Bu birleşik başarı, Bayraktar KIZILELMA’nın muharebe sahasındaki entegrasyon yetkinliğine dair önemli bir adımı temsil ediyor.

Değerlendirme

Gerçekleştirilen test, platformun radar-füze entegrasyonu, insanlı platformlarla işbirliği ve BVR yetenekleri açısından kayda değer sonuçlar sundu. Elde edilen bulgular, Bayraktar KIZILELMA’nın insansız hava muharebe konseptindeki potansiyel rolüne dair somut veriler sağlıyor.

İKİ F-16 SAVAŞ UÇAĞININ KATILDIĞI TESTTE, MİLLİ AESA RADAR MURAD İLE HEDEF F-16'YA KİLİTLENEN...

İKİ F-16 SAVAŞ UÇAĞININ KATILDIĞI TESTTE, MİLLİ AESA RADAR MURAD İLE HEDEF F-16'YA KİLİTLENEN KIZILELMA, MİLLİ HAVA-HAVA FÜZESİ GÖKDOĞAN İLE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ SİMÜLE ATIŞ TESTİNDE TAM İSABET SAĞLADI.

İKİ F-16 SAVAŞ UÇAĞININ KATILDIĞI TESTTE, MİLLİ AESA RADAR MURAD İLE HEDEF F-16'YA KİLİTLENEN...

Yazar
EDİTÖR

Mehmet Yılmaz

Ben Mehmet Yılmaz, 28 yaşındayım. İstanbul'dayım. aksiyon.com.tr Gündem ekibinin hırslı araştırmacı gazetecisiyim. Masa başında durmayı sevmem; sahada, meclis koridorlarında, siyasi kulislerde gerçeklerin peşindeyim. İdealist biriyim ve işimi ciddiyetle yaparım.