Baybatur: Ulaştırmada 23 yılda Türkiye’nin çehresi değişti
AK Parti Manisa Milletvekili Murat Baybatur, TBMM Genel Kurulu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2026 yılı bütçesi üzerine yaptığı konuşmada, son 23 yılda Türkiye’nin ulaşım altyapısında yaşanan dönüşümü anlattı. Baybatur, ulaştırma yatırımlarının ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimine katkı sağladığını vurguladı ve AK Parti hükümetlerinin 24’üncü bütçesini hayata geçirdiğini hatırlattı.
Genel değerlendirme
Baybatur, konuşmasında "Ulaştırmada ortaya koyduğumuz projelerle Türkiye’nin her noktasına yüksek standartlı ulaşım imkânı sağlanmıştır" ifadelerini kullandı. Ulaştırma projelerinin ülke genelinde erişim, konfor ve seyahat süreleri açısından belirgin iyileşmeler getirdiğini belirtti.
Sivil havacılıkta yolcu sayısı 231 milyona ulaştı
Baybatur, havacılıkta gerçekleştirilen dönüşümü şu verilerle özetledi: yolcu sayısı 231 milyone ulaştı. 2003 yılında 489 olan hava aracı sayısı 2025 itibarıyla 2 bin 200'e; uçak sayısı 162'den 794'e yükseldi. Dış hat uçuş noktaları 60'tan 355'e çıkarken, Türkiye yolcu sayısında dünyada 7’nci, Avrupa’da ise 3’üncü sırada yer aldı. Aktif havalimanı sayısı 26'dan 58'e yükseldi.
Karayollarında büyük atılım
Karayolu yatırımlarındaki başlıca projeler arasında 1915 Çanakkale Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İzmir-İstanbul Otoyolu gibi yapılar yer aldı. Baybatur, otoyol uzunluğunun 2002’de 1.714 kilometre iken günümüzde 3.796 kilometreye yükseldiğini; tünel sayısının 83'ten 533'e; bölünmüş yol ağının ise 6.101 kilometre'den 30.014 kilometre'ye ulaştığını kaydetti.
Manisa’ya yapılan yatırımlar
Manisa özelinde ulaştırma yatırımlarının hız kesmeden sürdüğünü belirten Baybatur, kentte 2002’de 82 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunun 627 kilometre'ye çıkarıldığını bildirdi. Bakanlık tarafından tamamlanan çalışmalar arasında 4 bin 110 metre tünel, 135 köprü ve 6 bin 582 metre köprü imalatı yer aldı. Manisa’ya yapılan ulaştırma yatırımlarının toplam maliyeti 23 milyar 165 milyon liraye ulaştı.
Baybatur, tamamlanan projeler arasında İzmir-Manisa yolu, Sabuncubeli Tüneli, Manisa Çevre Yolu, Kula-Uşak yolu ve Bergama-Soma-Akhisar yolu'nun olduğunu hatırlattı. Kent genelindeki yol ve kavşak çalışmalarının sürdüğünü belirtirken, İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesinde çalışmaların devam ettiğini ve proje tamamlandığında seyahat süresinin 14 saatten 3,5 saate ineceğini aktardı.
Ayrıca Baybatur, Banaz-Manisa arasındaki altyapı işlerinde yüzde 83 fiziki ilerleme sağlandığını ve hattın 2028 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini bildirdi.
AK PARTİ MANİSA MİLLETVEKİLİ MURAT BAYBATUR, TBMM GENEL KURULU’NDA ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞININ 2026 YILI BÜTÇESİ ÜZERİNE YAPTIĞI KONUŞMADA, TÜRKİYE’NİN ULAŞIM ALTYAPISINDA SON 23 YILDA BÜYÜK BİR DÖNÜŞÜM YAŞANDIĞINI SÖYLEDİ. BAYBATUR, ULAŞTIRMA YATIRIMLARININ ÜLKENİN EKONOMİK, SOSYAL VE KÜLTÜREL GELİŞİMİNE CİDDİ KATKI SAĞLADIĞINI VURGULADI.