DOLAR
42,71 -0,05%
EURO
50,24 -0,07%
ALTIN
5.873,22 0,58%
BITCOIN
3.714.400,9 -1,31%

Başiskele Kavşağı Koridor Projesi'nde Geofoam Kullanımıyla 350 Milyon TL Tasarruf Sağlandı

Başiskele Koridor Projesi'nde geofoam uygulaması ile yaklaşık 350 milyon TL tasarruf; fiziki ilerleme %38, fore kazık %93, zemin iyileştirme %90 tamamlandı.

Yayın Tarihi: 16.12.2025 10:24
Güncelleme Tarihi: 16.12.2025 10:31

Başiskele Kavşağı Koridor Projesi'nde Geofoam Kullanımıyla 350 Milyon TL Tasarruf Sağlandı

Başiskele Kavşağı Koridor Projesinde fiziki ilerleme %38

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından D-130 kara yolu üzerindeki trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla hayata geçirilen Başiskele Kavşağı Koridor Projesinde yapım çalışmaları hızla sürüyor. Haziran ayında başlayan ve 16 kilometrelik ulaşım koridorunu kapsayan projede fiziki ilerleme %38 seviyesine ulaştı.

Geofoam teknolojisiyle maliyet ve trafik yükünde düşüş

Projedeki zemin dolgusu olarak kullanılan hafif ve dayanıklı geofoam blokları sayesinde ilk yatırım maliyetinden yaklaşık 350 milyon lira tasarruf sağlandı. Projede yaklaşık 100 bin metreküp geofoam kullanıldı; bunun sonucu olarak saha taşımalarında yaklaşık 9 bin tır sevkiyatının önüne geçildi. Bu uygulama ile trafik yükü hafiflerken, projede yaklaşık 14 milyon lira yakıt tasarrufu ve 26 bin 912 saat zaman tasarrufu elde edildi.

İnşaatın teknik durumu ve ilerleme oranları

Projede inşa edilecek 9 köprü, 7 menfez ve 2 yaya üst geçidi için çalışmalar sürüyor. Bu kapsamda öngörülen fore kazık imalatlarının %93ü, zemin iyileştirme çalışmalarının ise %90ı tamamlandı. Güney yan yolda (İzmit istikameti) geofoam dolgu ve askeriye alt geçit köprüsünün betonarme işlemleri tamamlanarak güzergah bütünlüğü sağlandı; kuzey yan yolda (Gölcük istikameti) ise dolgu çalışmaları devam ediyor.

Altyapı ve güvenlik donanımları

Proje kapsamında toplam 30 bin metreküp beton ve 5 bin 500 ton nervürlü demir kullanılacak. Trafik güvenliğini artırmaya yönelik olarak 13 bin metre yağmur suyu hattı ve 11 bin 500 metre oto korkuluk imalatı planlanmış durumda. Aydınlatma çalışmalarında enerji verimliliği hedeflenerek yeni nesil LED armatür uygulaması %95 seviyesine ulaşırken, elektrik hatlarının yer altına alınması çalışmaları da devam ediyor.

Değerlendirme

Projede tercih edilen geofoam dolgu çözümü, taşıma ve zemin iyileştirme ihtiyacını azaltarak hem ekonomik hem de operasyonel avantaj sağladı. Sağlanan 350 milyon liralik maliyet tasarrufu ve sahadaki yükün hafiflemesi, projenin hem inşaat maliyetlerini düşürüyor hem de D-130 kara yolunun işletme güvenliğine olumlu katkı veriyor. Mevcut ilerleme oranları ve tamamlanan ana imalatlar göz önünde bulundurulduğunda, projenin planlanan hedeflere doğru ilerlediği görülüyor.

KOCAELİ'DE BAŞİSKELE İLE İZMİT ARASINDAKİ TRAFİĞİ RAHATLATACAK DEV ULAŞIM PROJESİNDE KULLANILAN...

KOCAELİ'DE BAŞİSKELE İLE İZMİT ARASINDAKİ TRAFİĞİ RAHATLATACAK DEV ULAŞIM PROJESİNDE KULLANILAN "GEOFOAM" BLOKLARI SAYESİNDE 350 MİLYON LİRA TASARRUF SAĞLANDI.

KOCAELİ'DE BAŞİSKELE İLE İZMİT ARASINDAKİ TRAFİĞİ RAHATLATACAK DEV ULAŞIM PROJESİNDE KULLANILAN...

Yazar
EDİTÖR

Fatma Öztürk

Merhaba, ben Fatma Öztürk. 26 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Gündem için yerel yönetimler ve şehir haberlerini takip ediyorum. Benim önceliğim insan hikayeleri ve toplumsal sorunlar. Vatandaşın sesini duyurmayı seviyorum, empati yeteneğimin yüksek olduğunu söylerler.