Balatini mağarasında UMKE tatbikatı başarıyla tamamlandı
Konya’nın Derebucak ilçesinde bulunan Balatini Mağarası'nda, Konya İl Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki UMKE ekipleri tarafından afetlere hazırlık çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen tatbikat gerçeğini aratmadı.
Tatbikatın içeriği
Tatbikat senaryosu, mağara içinde meydana gelen çökme sonucu mahsur kalan ve yaralanan kişilerin kurtarılmasını öngördü. Olay yerine sevk edilen ekipler, zorlu arazi ve mağara koşullarında koordineli çalışarak yaralılara ulaştı ve tahliye işlemlerini gerçekleştirdi.
Katılımcılar ve iş birliği
Tatbikatta 52 UMKE personeli ve 20 AFAD personeli olmak üzere toplamda 70’in üzerinde görevli yer aldı. Derebucak Belediye Başkanı Ahmet Kısa ve İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yusuf Yavuz tatbikatı takip etti. Yavuz, kurumlar arası iş birliği ve koordinasyonun afet müdahalelerindeki başarının temel unsurları olduğunu vurguladı.
İl Sağlık Müdürü'nün değerlendirmesi
Doç. Dr. Yusuf Yavuz, UMKE ekiplerinin sürekli hazır olmak için düzenli eğitim ve tatbikat yaptığını belirterek amaçlarının muhtemel afet ve acil durumlara karşı gerekli tüm hazırlıkları eksiksiz yapmak olduğunu söyledi. Yavuz, tatbikatta AFAD başta olmak üzere çeşitli kurumlardan personelin yer aldığını hatırlattı ve ekledi: "UMKE gönüllüsü arkadaşlarımız yurt içinde veya yurtdışında verilen tüm görevlere gönüllü olarak katılmaktadırlar. Destek veren tüm sağlıkçı arkadaşlarımıza ve UMKE gönüllülerimize teşekkürlerimi sunuyorum"
Sertifikalandırma
Tatbikat sonunda, katılım belgesi almaya hak kazanan UMKE gönüllülerine belgeleri verildi.
KONYA’NIN DEREBUCAK İLÇESİNDE BULUNAN BALATİNİ MAĞARASINDA AFETLERE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA ULUSAL MEDİKAL KURTARMA EKİBİ BİRİMİ (UMKE) TARAFINDAN DÜZENLENEN TATBİKAT GERÇEĞİNİ ARATMADI.