Etkinlik özeti
Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği tarafından yürütülen Yapay Zekâ Yıldızları projesi kapsamında düzenlenen "Dijital Refah İçin Yapay Zekâ Çözümleri" hackathonu tamamlandı. Yarışmaya 9 ilden 10 lise takımı katıldı ve etkinlikte 15 Vodafone Gönüllüsü katılımcılara mentorluk desteği verdi.
Yarışmanın birincisi İzmir'den BALAL Wasp Coding takımı olurken, ikinciliği İstanbul'dan VFLAI, üçüncülüğü Gaziantep'ten Us to Us takımı aldı. Hatay'dan katılan AI of All takımı ise Toplumsal Etki Ödülünün sahibi oldu.
Ödül alan projeler
BALAL Wasp Coding — Nexus AI v5.0
Birinci olan takımın geliştirdiği Nexus AI v5.0, kamera destekli yapay zekâ ile kullanıcının duruşunu, göz durumunu ve beden hareketlerini anlık analiz ederek farkındalık oluşturan uyarılar veren; interaktif, kişiselleştirilebilir ve ücretsiz bir dijital sağlık asistanı sunmayı hedefliyor.
VFLAI — ArbitrA
İkincilik alan ArbitrA, API tabanlı ve Türkçe odaklı bir etik filtreleme platformu. Platform, dijital ortamlarda içerikler yayınlanmadan önce denetleyip gerekli düzeltmeleri önererek şirketlere yayın öncesi güvenlik katmanı sağlamayı amaçlıyor.
Us to Us — BizBize
Üçüncü olan BizBize adlı oyunlaştırılmış mobil uygulama, ebeveynlerin telefon kullanımına yönelik farkındalığını artırmayı ve aile bireyleri arasında yüz yüze, nitelikli iletişimi güçlendirmeyi hedefliyor.
AI of All — Datia (Toplumsal Etki Ödülü)
Toplumsal Etki Ödülü sahibi Datia, özel gereksinimli çocuklar için yapay zekâ destekli bir asistan ve VR tabanlı güvenli bir sanal dünya kurgulayarak, gerçek hayatta zorlanılan durumların risksiz ve tekrar edilebilir bir ortamda çalışılabilmesine imkân tanıyor.
Organizatörlerin değerlendirmesi
Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, projenin amaçlarını gençlerin teknolojik donanımını artırmak, yapay zekâyı öğrenip kullanarak üretken fikirleri yeni teknolojilerle birleştirmelerini sağlamak olarak özetledi. Süel, yarışmanın katılımcıların teknik bilgisinin yanı sıra tutkularını ve yenilikçi bakış açılarını uygulamaya dönüştürme becerilerini teşvik ettiğini belirtti.
Habitat Derneği Genel Başkanı Bora Caldu, dijital refahı yalnızca teknolojiye erişim olarak değil, teknolojiyi bilinçli, etik ve toplumsal fayda odağında kullanabilme becerisiyle ele aldıklarını vurguladı. Caldu, hackathonun gençlerin analitik düşünme, takım çalışması ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ettiklerini gösterdiğini ifade etti.
Projenin hedefleri ve kapsamı
"Yapay Zekâ Yıldızları" dijital eğitim projesi, Türkiye'nin 81 ilinde 11-14 yaş arası ortaokul ve 14-18 yaş arası lise öğrencilerine yapay zekâ eğitimleri veriyor. Bugüne kadar 90 bini aşkın öğrenciye ulaşan projenin bu dönemki hedefi ise 55 bin öğrenciye ulaşmak.
Hackathon, dijital yaşamın sorunlarına yönelik çözümler üreten gençleri desteklemeyi ve yapay zekâyı toplumsal fayda odaklı uygulamalarla buluşturmayı amaçlayan girişimlerin sahaya yansıması olarak değerlendiriliyor.
VODAFONE VAKFI VE HABİTAT DERNEĞİ, "YAPAY ZEKÂ YILDIZLARI" PROJESİ KAPSAMINDA YENİ BİR HACKATHON DÜZENLEDİ. "DİJİTAL REFAH İÇİN YAPAY ZEKÂ ÇÖZÜMLERİ" TEMASIYLA GERÇEKLEŞTİRİLEN VE 10 TAKIMIN YARIŞTIĞI HACKATHON'U İZMİR'DEN BALAL WASP CODİNG TAKIMI KAZANDI.