Bist 100
10.767,85 0%
DOLAR
32,94 0,11%
EURO
35,41 0,04%
ALTIN
2.451,94 -0,21%

B12'si düşük olanlar mutlaka tüketsin! Hafızayı zehir gibi yapıyor

Kendinizi sürekli yorgun, huzursuz, bitkin ve unutkan hissediyorsanız B12 vitamini eksikliğiniz olabilir. Sinir sistemini güçlendirmek ve demans gibi hastalıkları önlemek için her gün yeteri miktarda tüketilmesi gereken bu vitamin, bazı besinlerde bol miktarda bulunur.

Yayın Tarihi: 11.06.2024 13:55
Güncelleme Tarihi: 11.06.2024 13:55

B12'si düşük olanlar mutlaka tüketsin! Hafızayı zehir gibi yapıyor

B12 vitamini vücutta yalnızca sınırlı miktarda depolanır, bu nedenle onu günlük olarak beslenme yoluyla almanız önemlidir. B12 vitamini açısından zengin besinler hakkında detaylı bilgiler haberimizde..

B12 vitamini nedir?

B12 Vitamini suda çözünen bir vitamindir ve kobalt mineralini içerdiğinden kobalamin olarak da adlandırılır. Saba'ya göre ortalama bir insanın karaciğerinde yaklaşık olarak 2 mg B12 vitamini bulunuyor. B12 vitamini sayesinde kırmızı kan hücrelerinin üretimi gerçekleşir, bu vitamin sinir sistemindeki elektrik sinyallerinin iletilmesini kolaylaştırır.

B12 vitamini dışarıdan alınabilen bir besin olduğundan, yutulurken aşırı pişmemesine dikkat edilmelidir.

B12 Vitamininin Faydaları

B12'si düşük olanlar mutlaka tüketsin

Hafızayı güçlendirmek

B12 vitamini hücre yapısını yeniler ve hücre ömrünü uzatır. Bu hafızanızı güçlendirir ve aynı zamanda öğrenmeyi kolaylaştırır.

Sinir hücrelerini korur

Yeterli miktarda B12 vitamininin düzenli alımı sinir hücrelerini yeniler. Ayrıca nörolojik hastalıkların önlenmesine yardımcı olmaktadır.

Diğer faydalar şunları içerir:

Cildinizin, saçınızın ve tırnaklarınızın sağlığını korur. Kardiyovasküler hastalıkların oluşumunu önler. Felç ve felç riskini azalmaya destek verir. Yüksek tansiyonu düşürür, sağlıklı seviyede tutar.

B12 Eksikliğinin Belirtileri

Güçsüzlük ve enerji kaybı: Sürekli yorgunluk ve aynı zamanda bitkinlik hissi.

Aşırı duyarlılık: Artan sinirlilik durumu.

Görme Bozukluğu: Görmeyle ilgili sorunlar.

Sindirim sistemi sorunları: Sindirim sistemi fonksiyon bozuklukları ve kabızlık gibi sorunlar.

İştahsızlık ve kilo kaybı: İştahsızlık ve istemsiz kilo kaybı.

Uyuşma ve karıncalanma: El ve ayaklarda uyuşma ve karıncalanma.

Cilt sorunları: Cilt donuklaşır veya sararır.

Aşırı Yorgunluk: Sürekli olarak yorgunluk durumu.

Nefes darlığı: Nefes almada zorluk ve nefes darlığı.

Ağızda ve dilde ağrı: Ağızda ve dilde ağrı hissetmek.

Denge ve Koordinasyon Bozuklukları: Zayıf denge ve koordinasyon sorunları yaşama.

Ruh Sağlığı Sorunları: Depresyon belirtileri ve diğer zihinsel sağlık sorunları.

Amnezi: Hafıza kaybı ile unutkanlık.

B12 DEPOSU BESİNLER

B12'si düşük olanlar mutlaka tüketsin

SAKATATLAR

Uzmanlar haftada iki defa sakatat yemenin B12 vitamini eksikliğini neredeyse ortadan kaldırabileceğini söylüyor.

Kuzu karaciğeri ve böbrekler, B12 içeriği en yüksek besinler arasında yer alıyor. 100 gram kuzu ciğeri günlük B12 vitamini ihtiyacının 13 katını içerirken, sığır karaciğerinde bu oran 3 kat daha fazladır.

KABUKLU DENİZ ÜRÜNLERİ

Kabuklu deniz ürünleri, organ etini sevmeyen kişiler için güvenli bir kaynaktır. Örneğin 100 gram istiridye de günlük B12 vitamini ihtiyacının iki katını içerir ve aynı zamanda demirin emilmesine de yardımcı olur. Kabuklu deniz ürünleri de iyi bir antioksidan kaynağı olarak biliniyor. Bu ürünleri suda pişirmek yemeklerinize lezzet katar ve faydasını görürsünüz.

SÜT

İnek sütünün yanı sıra soya sütü, badem sütü ile pirinç sütü de B12 vitamini açısından zengindir. Örneğin bir bardak (240 ml) soya sütü günlük B12 vitamini ihtiyacınızın neredeyse hepsini karşılar. Veganlar da B12 vitamini kaynağı olarak bu sütü tercih edebilirler. Daha da lezzetli bir deneyim için tek başına veya meyvelerle karıştırılarak tüketilebilirler.

SÜT ÜRÜNLERİ

Peynir tam bir B12 vitamini kaynağıdır. Bir dilim peynir günlük B12 vitamini ihtiyacınızın %30’unu içerir. Yoğurt da bu vitamin açısından zengindir ve tek başına yenebileceği gibi kuruyemiş ve meyve gibi diğer protein kaynaklarıyla karıştırılarak da tüketilebilir.

B12'si düşük olanlar mutlaka tüketsin

YUMURTA

Yumurta bol miktarda B2 ve B12 vitamini içerir ve doktorların günlük olarak alınmasını önerdiği bir besindir. Özellikle haşlanmış yumurta sadece B vitaminlerini değil aynı zamanda E ve D vitaminleri de içermektedir.

YAĞLI BALIKLAR

Somon zengin bir protein kaynağıdır ve derinin hemen altındaki siyah kasta büyük miktarda B12 vitamini içerir. 100 gram ızgara somon günlük B12 vitamini ihtiyacının neredeyse beş katını içerir. Ton balığı konserve halinde dahi güvenle tüketilebilir. Büyük bir kutu ton balığı ise, günlük B12 vitamini ihtiyacınızın iki katını içerir ve ayrıca omega-3 ve selenyum açısından da zengindir.

KIRMIZI ET

Uzmanlar yeterli miktarda B12 vitamini almak adına haftada iki defa kırmızı et yemenin önemini vurguluyor. Ancak kırmızı etin çok miktarda yağda uzun süre pişirilmesi etin etkinliğini azaltabilir. Bu nedenle uygun pişirme yöntemleri kullanılarak pişirilmesi gerekir.