Avrupa'nın en büyük tüketici kuruluşu olan Avrupa Tüketici Birliği (BEUC), online alışveriş sitesi Shein'in uyguladığı yanıltıcı pazarlama teknikleri konusunda Avrupa Birliği'ne resmi şikayette bulundu. BEUC, Brüksel merkezli bir kuruluş olarak, 45 Avrupa ülkesi tüketici derneğinin çatı kuruluşudur.
Yapılan açıklamada, BEUC ve üye derneklerin, Shein'in aldatıcı teknikler ve karanlık modeller kullandığı gerekçesiyle AB Komisyonu ve AB tüketici koruma otoritelerine başvurduğu belirtildi. Bu uygulamalar arasında, tüketicilerin duygularını manipüle eden, sürekli hatırlatmalar yoluyla baskı yapan, sayfaya sürekli yeni ürünler ekleyen ve stok azalmasını belirten çeşitli haksız ticari uygulamalar yer almaktadır.
Açıklamada, bu durumun tüketicileri, başlangıçta planladıklarından daha fazla satın almaya yönelttiği ve hızlı moda sektörünün neden olduğu çevresel ve toplumsal sorunları daha da artırdığı vurgulandı. Ayrıca, Shein'in tüketicilere ciddi zarar verme riskini önlemek için acil müdahaleye ihtiyaç duyduğu ifade edildi.
BEUC, Shein'in AB yasalarına uyması için gerekli adımların atılmasını talep ederken, benzer haksız uygulamalar sergileyen diğer online alışveriş sitelerinin de araştırılmasını ve buna yönelik önlem alınmasını istedi.
Daha önce, AB Şubat ayında, Shein'in yasa dışı ürün satışlarına karşı alınan önlemlere ilişkin bilgi talebinde bulunmuştu. Avrupa'da faaliyet gösteren büyük şirketler ve dijital platformların, birlik kurallarına uymaları gerekmektedir.
AB, kurallarını ihlal eden firmalara yüksek para cezaları uygulama yetkisine sahiptir.