Assan Alüminyum'un 'Yeniden + Sanat' sergisi: Hurda alüminyumdan döngüsel sanat üretimine

Assan Alüminyum, 'Yeniden + Sanat' sergisinde üretim hurdalarını genç sanatçılarla dönüştürerek döngüsel ekonomi ve kültürel ifade arasındaki bağı vurguluyor.

Yayın Tarihi: 04.12.2025 12:18
Güncelleme Tarihi: 04.12.2025 12:18

Assan Alüminyum'un 'Yeniden + Sanat' sergisi: Hurda alüminyumdan döngüsel sanat üretimine

Assan Alüminyum’un ‘Yeniden + Sanat’ sergisi: Hurda alüminyumdan sanata

Kibar Holding çatısı altında faaliyet gösteren Assan Alüminyum, üretim tesislerinden çıkan hurda alüminyumları ‘Yeniden + Sanat’ sergisiyle kültürel bir anlatıya dönüştürüyor. Sergide yer alan çalışmalar, genç sanatçılar Sanem Tufan ve Ada Uzundede tarafından yorumlanarak malzemenin endüstriyel kimliğinin ötesinde anlatısal ve estetik boyutlarını ortaya koyuyor.

Serginin teması ve malzeme kullanımı

Sergi, alüminyumun yüzde 100 ve sonsuz kez dönüştürülebilir olma niteliğini temel alarak döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir üretim ilkelerini sanatsal bir bakış açısıyla yeniden okuyor. Üretim hurdalarının heykel formlarına dönüşmesi, malzemenin hem teknik hem de kültürel değerini görünür kılıyor; böylece atık yönetimi ile yaratıcı üretim arasında doğrudan bir bağ kuruluyor.

Şirket perspektifi

Assan Alüminyum Genel Müdürü Göksal Güngör, iş birliğinin şirketin üretim kültürüyle örtüştüğünü vurguluyor: "Biz sürdürülebilirliği tüm iş süreçlerimizde bütünsel bir dönüşüm anlayışıyla ele alıyoruz. Üretim süreçlerimizden çıkan hurdaların sanatsal bir form kazanması, alüminyumun teknik değerinin ötesine geçen kültürel gücünü de ortaya koyuyor". Bu yaklaşım, şirketin "Geleceği tüketmeden üretmek" ilkesiyle uyumlu bir şekilde kültür-sanat alanına taşınıyor.

Sanatçıların yaklaşımı

Sanem Tufan, doğa ve malzeme ilişkisini şöyle açıklıyor: "Kendine has yapısı, işleniş ve biçimlendirme yöntemleriyle alüminyum, atölye sürecinde heykele dönüşürken formun olanaklarını farklı sınırlarda sorgulatan, duyumsamayı, direnci ve poetik vurguyu biçimde hedefleyen bir izleyişle oluşa geldi". Ada Uzundede ise malzemenin tarihsel hafızayla kurduğu bağı şu sözlerle özetliyor: "Bu projede, unutulmuş hikâyeleri alüminyumun yeniden biçimlenebilir yapısıyla buluşturmak istedim. Malzemenin dönüşümü ile insan hafızasının yenilenmesi arasında güçlü bir bağ var".

Projenin toplumsal boyutu ve ziyaret bilgileri

Proje, genç sanatçıların üretim alanlarını desteklemeyi hedefleyerek sürdürülebilirliğin yalnızca çevresel değil, toplumsal bir boyutu olduğuna dikkat çekiyor. Sergi, ziyaretçilere malzemenin döngüselliğini estetik ve kavramsal açıdan deneyimleme fırsatı sunuyor. Galeri Selvin’de gerçekleştirilen sergi, 8 Aralık 2025 tarihine dek ziyarete açık olacak.

ASSAN ALÜMİNYUM’UN ÜRETİM TESİSLERİNDEN ÇIKAN HURDA ALÜMİNYUMLAR, ‘YENİDEN + SANAT’ İSİMLİ SERGİDE...

ASSAN ALÜMİNYUM’UN ÜRETİM TESİSLERİNDEN ÇIKAN HURDA ALÜMİNYUMLAR, ‘YENİDEN + SANAT’ İSİMLİ SERGİDE GENÇ SANATÇILAR SANEM TUFAN VE ADA UZUNDEDE’NİN DÜNYALARINDA, ANADOLU’NUN KADİM HAFIZASINDAN DOĞANIN ŞİİRSEL DİLİNE UZANAN İKİ FARKLI ARAYIŞIN ORTAK BİR ANLATIYA DÖNÜŞMESİNİ SAĞLIYOR. SERGİ, 8 ARALIK TARİHİNE KADAR GALERİ SELVİN’DE ZİYARETE AÇIK OLACAK.

ASSAN ALÜMİNYUM’UN ÜRETİM TESİSLERİNDEN ÇIKAN HURDA ALÜMİNYUMLAR, ‘YENİDEN + SANAT’ İSİMLİ SERGİDE...

Yazar
EDİTÖR

Mehmet Yılmaz

Ben Mehmet Yılmaz, 28 yaşındayım. İstanbul'dayım. aksiyon.com.tr Gündem ekibinin hırslı araştırmacı gazetecisiyim. Masa başında durmayı sevmem; sahada, meclis koridorlarında, siyasi kulislerde gerçeklerin peşindeyim. İdealist biriyim ve işimi ciddiyetle yaparım.