Araştırmacılar evren modellerimizi alt üst edebilecek bir galaksi keşfetti!

James Webb Uzay Teleskobu’nun evrenin temel modellerini baştan aşağı sarsacak bir galaksi bulduğu açıklandı. İşte detaylar...

Yayın Tarihi: 23.02.2024 10:02
Güncelleme Tarihi: 23.02.2024 10:02

Araştırmacılar evren modellerimizi alt üst edebilecek bir galaksi keşfetti!

Bilim insanları James Webb'in yakın zamanda yaptığı bir keşif karşısında şaşkınlıklarını gizleyemiyor. Söz konusu keşif Nature dergisinde yayınlanan yeni bir çalışmada detaylandırıldı. ZF-UDS-7329 olarak bilinen ve Bing Bang’den sadece 800 milyon yıl sonra oluştuğu tahmin edilen bir galaksinin gözlemlerini detaylandırıyor. Bu onu bildiğimiz en eski galaksilerden biri yapıyor ve yine de varlığı mevcut evrensel modellerimize göre hiçbir anlam ifade etmiyor.

Webb'in gözlemlerinin sonuçları, galaksinin 11,5 milyar yıl önce var olduğu haliyle gözlemlendiğini gösteriyor. Ancak yıldızların daha yakından incelenmesi, popülasyonun çok daha önce, yaklaşık 1,5 milyar yıl önce oluştuğunu gösteriyor.

galaksi

GALAKSİNİN GÖZLENMENMESİ İÇİN 7 YIL GEÇİRİLDİ

Bu durum mevcut kozmik modellememizi tamamen altüst ediyor. Zira bilim insanları evrenin erken dönemlerinde zamanın başlangıcına bu kadar yakın olan bu büyük galaksilerin oluşumunu sağlayacak kadar karanlık madde bulunamayacağına inanıyor. Bu erken galaksiler, uzun zamandır evreni anlamak için kullandığımız modelleri sorgulamamıza neden oluyor.

Bunun evrenimizin doğasına ilişkin anlayışımızı sorgulamak açısından iyi olduğu belirtiliyor. Çünkü bizi içinde yaşadığımız geniş evrenin dokusu hakkında daha fazla şey öğrenmeye itiyor. Makaleden sorumlu ekip, galaksinin peşinde 7 yıl geçirdiklerini ve sonunda onu gözlemlediklerini söylüyor.