Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Apple, Samsung'u ezdi geçti! iPhone 2023'te ilk kez Galaxy telefonları geride bıraktı!

Samsung’daki strateji değişikliği nedeniyle iPhone cihazlar ilk defa Galaxy telefonları geride bırakarak zirveye yerleşti. Bu kapsamda Apple, iPhone 15 serisiyle yüzde 24'lük payla pazarın lideri oldu.

Yayın Tarihi: 16.01.2024 17:08
Güncelleme Tarihi: 16.01.2024 17:08

Apple, Samsung'u ezdi geçti! iPhone 2023'te ilk kez Galaxy telefonları geride bıraktı!

Samsung genel merkezindeki strateji değişikliği, Apple ve iPhone'u 2023'ün en çok satan akıllı telefonu haline getirdi. Araştırmaya göre, dünya çapında akıllı telefon sevkiyatları 2023'ün dördüncü çeyreğinde yıllık yüzde 8 büyüyerek 320 milyon adede ulaştı. 7 çeyrek üst üste ilk kez büyüme kaydeden Apple, yeni iPhone 15 serisi sayesinde sevkiyatlarda yüzde 24'lük payla pazar lideri oldu.

Öte yandan, Samsung yüzde 17 ile ikinci sırada yer alırken, onu yüzde 20'nin üzerinde büyüme ile Xiaomi ve gelişmekte olan pazarlardaki toparlanmadan faydalanan Transsion 4’üncü sırada takip etti. Canalys Research, Samsung'un orta ve üst seviye pazara yeni odaklanmasının bir bedeli olduğunu, karlılık kazandığını ancak düşük seviye segmentte pay kaybettiğini açıkladı:

Canalys Araştırma Müdürü Amber Liu, "İlk iki oyuncu da 4’üncü çeyrekte pazar paylarında düşüş yaşadığı için akıllı telefon işletmeleri için yeni büyüme faktörleri arıyor. Samsung 2023'te kârlılık için orta-üst segmente odaklandı ancak alt-üst segmentteki payını ve küresel pazardaki lider konumunu kaybetti. 2024'te özellikle üst segmentte cihaz üzerinde yapay zekâya odaklanan ürün lansmanları, 2024 yılında inovasyon lideri olarak yeniden yükselişini destekleyecektir” dedi.

iphone

İPHONE 15 PRO MAX SATIŞLARI ARTIRDI

Örneğin Apple, son 2 yılda üst düzey segmentte sağlam bir talep yaratmaya devam etti. iPhone 14 serisinin ilk satışlarındaki başarısızlığa rağmen, iPhone 15 Pro Max için özel bir özellik ve daha yüksek fiyat noktası içeren yeni strateji Apple'ın daha kârlı olmasına yardımcı oldu.

Liu, yaptığı açıklamada, "Apple, üst düzey segmentte süregelen sağlam talep sayesinde son iki yılda dayanıklılık gösterdi. iPhone 15 serisinin genişletilmiş konumlandırması, Apple'ın daha geniş bir tüketici segmenti yelpazesine ulaşmak için portföy stratejisinin gelecekteki yönüne işaret etti. Ancak Huawei'nin Çin anakarasındaki artan gücü ve yaklaşan yerel rekabet, Kuzey Amerika ve Avrupa gibi diğer büyük pazarlardaki üst düzey yenileme talebi dengelenirken Apple'ın Çin anakarasındaki büyüme yörüngesini sürdürmesini zorlaştıracaktır. Apple, iPhone işini yeniden canlandırmak için yeni pazar büyümesine ve ekosistem gücüne bakmalıdır” diye konuştu.