Antakya'da çocuklarla yangın bölgesine bin fidan dikildi
Etkinlik ve ağaçlandırma çalışması
Hatay'ın Antakya ilçesinde, geçen yılki orman yangınlarında zarar gören Alahan Mahallesi'nde çocukların katılımıyla 1,5 hektarlık alana bin fidan dikildi. Etkinlik, Hatay Valiliği ve Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğinde gerçekleştirildi.
Yangının söndürülmesini takiben başlatılan ağaçlandırma çalışmaları kapsamında fidan dikimi yapıldı; Hatay Valisi Mustafa Masatlı çocuklarla birlikte fidanları dikip ilk can suyunu verdi. Çalışma, 'Geleceğe Umut Geleceğe Nefes' sloganıyla kentte yeşil alanların yeniden kazandırılmasını hedefliyor.
Vali Masatlı'nın değerlendirmesi
Vali Masatlı, geçen yıl şehirde yaşanan yangınların ciddi hasar oluşturduğunu ve toplamda yaklaşık 3 bin 200 hektarlık orman alanının kaybedildiğini hatırlattı. Masatlı, 'Geleceğe umut, geleceğe nefes' anlayışıyla yanmış alanların ağaçlandırılmasına devam edeceklerini belirtti.
Masatlı ayrıca, çalışmaların Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın hedefleri doğrultusunda sürdürüldüğünü ve 'yeşil vatan' değerlerinin korunması için toplumun her kesiminin katkısının önemli olduğunu vurguladı.
HATAY'IN ANTAKYA İLÇESİNDE GEÇEN YIL YAŞANAN ORMAN YANGINLARINDAN ZARAR GÖREN ALANA ÇOCUKLARLA BİRLİKTE BİN FİDAN EKİLDİ.