
Almanya'da Tüketici Güveni Düşüyor
Almanya'da 2024 yılının başında Tüketici Güven Endeksi, Ocak ayında eksi 21,4 olarak ölçülmüştü. Ancak şubat ayı için yapılan değerlendirmeler sonucunda endeks, 1 puanlık bir azalışla eksi 22,4'e geriledi.
NIM ve GfK Araştırmaları
Merkezi Almanya'da bulunan pazar araştırma şirketi GfK ile Nuremberg Piyasa Kararları Enstitüsü (NIM) tarafından hazırlanan rapora göre, beklentiler endeksin hafif bir artış göstermesi yönündeydi. Ancak ortaya çıkan rakamlar, tüketici güvenindeki olumsuz durumun sürdüğünü gösteriyor.
Tüketici Güvenini Olumsuz Etkileyen Faktörler
NIM Tüketici Araştırmacıları Uzmanı Rolf Buerkl, mevcut verilerin ardından yeniden şüphelerin belirmesi ile “toparlanma umudunun buharlaştığını” belirtti. Özellikle enflasyondaki artış nedeniyle tüketici güveninde sürdürülebilir bir iyileşmenin görünmediğine dikkat çekti.
Almanya Ekonomisi Resesyon Tehdidi Altında
Alman ekonomisi, 2024'ün sonunda %2,6’ya yükselen yıllık enflasyon oranıyla karşı karşıya. Ekonomik yapının sorunları ve artan rekabet nedeniyle ^ geçen yılın son çeyreğinde %0,1 küçülme yaşayan ekonomi, bu yıl da daralma riski taşıyor. Analistler, >2025 yılı için yalnızca sınırlı bir büyüme öngörüyor.
Politik ve Ekonomik Belirsizlikler
Ülkede, 2024 Kasım ayında hükümetin dağılması ve 23 Şubat'ta yapılacak erken seçimler, ekonomik tartışmaların daha da derinleşmesine yol açtı. Siyasi belirsizlikler, yüksek enerji maliyetleri ve faiz oranları gibi sorunlar, ekonomik görünüm üzerindeki baskıyı artırıyor. Ayrıca, ABD'nin dış ticaret politikalarındaki değişiklikler, Alman ihracatını olumsuz etkileyebilir.