Alibaba, Intime Mağaza Zincirini Satıyor
Çinli e-ticaret ve teknoloji grubu Alibaba, yeniden yapılanma sürecinde büyük mağaza zinciri Intime'ı satmayı planlıyor. Alibaba'nın sahibi olduğu South China Morning Post gazetesinin haberine göre, şirketin Intime'ı, Çinli tekstil ve hazır giyim grubu Youngor'a satacağı belirtiliyor. Tarafların, satışı bu hafta içinde kamuoyuna duyurması bekleniyor.
Alibaba, Intime'ı 2017 yılında 2,5 milyar dolar karşılığında satın almıştı. Bu satın alma, grubun o dönemde çevrim içi ve perakende alışveriş kanallarını birleştirme stratejisi kapsamında gerçekleştirilmişti.
Yeni Yapılanma Süreci
Son birkaç yılda teknoloji bağlantılı çekirdek iş kollarına odaklanma stratejisi izleyen Alibaba, e-ticaret ve teknoloji sektörü dışındaki varlıklarını elden çıkarma yoluna gitmektedir. Mart 2023'te şirketin çatı holdingden bağımsız faaliyet gösterecek 6 iş grubuna bölündüğü bir yapılanma planı duyurulmuştu.
Şirketin amiral gemisi niteliğindeki e-ticaret platformları Taobao-Tmall, bulut bilişim hizmetleri sağlayıcısı Cloud Intelligence, lojistik hizmetleri sağlayıcısı Cainiao Smart Logistics, dijital iş çözümleri alanında faaliyet gösteren Global Digital Business, yerel teknoloji hizmetleri sağlayıcısı Local Services ve medya ile eğlence sektörü girişimlerini kapsayan Digital Media and Entertainment gruplarının bağımsız yönetilen şirketler olarak faaliyet göstermesi planlanmaktadır.
Yeni yapılanma ile her iş grubunun piyasada bağımsız varlık göstermesi, rekabet konusunda kendi yolunu çizmesi ve halka arz dahil kendi finansman kaynaklarını yaratması hedeflenmektedir.