Alanya'da Doğu Çevre Yolu ve Demirtaş Kavşağı hizmete giriyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin önemli turizm merkezi Alanya'da iki yeni karayolu projesinin trafiğe açılacağını duyurdu. Açılışı yapılacak projeler, kent içi trafiğin rahatlaması ve ulaşım sürelerinin kısalması hedefleri doğrultusunda planlandı.
Alanya Doğu Çevre Yolu'nun Hasbahçe-Mahmutlar kesimi
Bakan Uraloğlu, Alanya Doğu Çevre Yolu'nu Hasbahçe-Kargıcak arasında toplam 15,2 kilometre olarak projelendirdiklerini belirtti. Projenin yol standardı bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol şeklinde planlandı.
Hasbahçe-Mahmutlar arası 12 kilometrelik kesim yarın trafiğe açılacak.
Proje kapsamında yolun ilk 4,5 kilometrelik kesimi 3 gidiş 3 geliş olmak üzere 6 şeritli, devam eden 7,5 kilometrelik kısmı ise 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli olarak düzenlendi.
Hizmete sunulan kesimde toplam 2 bin 708 metre uzunluğunda çift tüplü Oba Tüneli, Dim Tüneli ve Mahmutlar Aç-Kapa tünelleri inşa edildi. Ayrıca bin 31 metre uzunluğunda 7 adet çift köprü, 60 metre uzunluğunda 1 adet tek köprü ve 3 adet farklı seviyeli kavşak yapıldı.
Projenin ulaşım ve ekonomik etkileri
Bakan Uraloğlu, Alanya'nın büyüyen yapısı ve turizm kaynaklı artan trafik hacmi nedeniyle mevcut Alanya Çevre Yolu'nun şehir içi yol haline geldiğini vurguladı. Mevcut yolda günlük ortalama 33 bin araca yakın geçişin bulunduğunu, yol üzerinde 14 sinyalize kavşak, 3 yaya üstgeçidi ve 43 yaya altgeçidi olduğunu kaydetti.
Doğu Çevre Yolu'nun tamamı hizmete girdiğinde güzergah mevcut yola göre 3 kilometre kısalacak, seyahat süresi 35 dakikadan 10 dakikaya inecek. Proje sayesinde yıllık ekonomik tasarrufun zamandan 3,6 milyar lira, akaryakıttan 196 milyon lira olmak üzere toplam 3 milyar 796 milyon lira olacağı, karbon salınımının ise yıllık 11 bin 903 ton azalacağı bildirildi.
Demirtaş Kavşağı'nın dönüşümü ve etkileri
Açılışı yapılacak diğer proje olan Demirtaş Kavşağı'nda, Alanya-Gazipaşa Yolu üzerinde mevcut hemzemin dönel adalı kavşak, 35 metre uzunluğunda inşa edilen altgeçit ile farklı seviyeli kavşak haline getirildi. Demirtaş Kavşağı trafiğe 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında hizmet verecek.
Farklı seviyeli kavşak uygulamasıyla Akdeniz Sahil Yolu'nun Alanya-Gazipaşa kesiminde trafik akışı kesintisiz hale getirildi. Demirtaş Mahallesi'nden devlet yoluna hızlı ve güvenli katılım sağlanarak ana yol üzerindeki geçiş güvenliği artırıldı ve yerel trafik hareketliliği daha düzenli bir yapıya kavuşturuldu.
Bakan Uraloğlu, Demirtaş Kavşağı projesiyle yıllık yaklaşık 14,6 milyon lira zamandan, 4,6 milyon lira akaryakıttan olmak üzere toplam 19,2 milyon lira ekonomik tasarruf sağlanacağını; akıcı trafik düzeni sayesinde karbon salınımının yıllık 68 ton azaltılacağını söyledi.
Her iki projenin devreye girmesiyle Alanya'da hem turizm mevsimlerinde hem de günlük yaşantıda ulaşımın daha güvenli, hızlı ve verimli olması amaçlanıyor.
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU