Ağrı'da 120 Ton Tohum Desteği İle Tarımda Çeşitlilik Artırılıyor

Ağrı'da çiftçilere 120 ton tohum dağıtıldı, tarımsal çeşitliliğin artırılması hedefleniyor.

Yayın Tarihi: 18.04.2025 19:04
Güncelleme Tarihi: 18.04.2025 19:04

Ağrı'da 120 Ton Tohum Desteği İle Tarımda Çeşitlilik Artırılıyor

Ağrı'da tarımda çeşitliliğin artırılması amacıyla %70 hibeyle 525 çiftçiye 120 ton tohum desteği sağlandı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü koordinesinde, Doğu Anadolu Projesi (DAP) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı'nın finanse ettiği 'Yem Bitkileri Yetiştiriciliği Projesi' kapsamında Tarım Parkta bir tohum dağıtım töreni düzenlendi.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan programda, 450 çiftçiye 90 ton korunga tohumu, 75 çiftçiye ise 30 ton yulaf tohumu dağıtıldı.

Vali Mustafa Koç, burada yaptığı konuşmada tarım ve hayvancılığın stratejik önemine vurgu yaptı. Koç, kentin tarım ve hayvancılık potansiyelinin yüksek olduğunu belirtti ve şöyle konuştu:

'Bu tohumlar, sadece bitkisel üretim değil, hayvancılıkta yem ihtiyacının karşılanmasına da büyük katkı sağlayacak. Tarımda verimliliği artırmaya yönelik çok sayıda projeyi hayata geçirdik ve bu çalışmalara aralıksız devam ediyoruz. Çiftçilerimizin alın terinin karşılığını alabilmesi, ürün çeşitliliğinin artırılması, hayvancılığın geliştirilmesi adına çok geniş yelpazede projeler uyguluyoruz. Bu noktada sulamadan tohum dağıtımına, tarımsal desteklemelerden eğitim programlarına kadar kapsamlı çalışmalar yürütüyoruz.'

Koç, devletin tüm imkanlarıyla çiftçilerin yanında olmaya devam edeceğini de sözlerine ekledi. Programa, Cumhuriyet Başsavcısı Adem Çalış, İl Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Hüseyinoğlu, il protokolü ve çiftçiler katıldı.

Ağrı'da tarımda çeşitliliğin artırılması amacıyla yüzde 70 hibeyle 525 çiftçiye 120 ton tohum...

Ağrı'da tarımda çeşitliliğin artırılması amacıyla yüzde 70 hibeyle 525 çiftçiye 120 ton tohum desteği sağlandı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü koordinesinde Doğu Anadolu Projesi (DAP) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığınca finanse edilen "Yem Bitkileri Yetiştiriciliği Projesi" kapsamında Tarım Park'ta tohum dağıtım töreni düzenlendi. Vali Mustafa Koç (sol 4), çiftçilere tohum dağıttı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı