31 Mart 2024 tarihinde yapılacak olan yerel seçimlere 16 gün kalırken, siyasi parti ve adayların reklamlara ne kadar para harcadığı açıklandı.
Instagram ve Facebook’un yayımladığı verilerle birlikte son 30 günde adayların reklamlara ne kadar para harcadığı öğrenildi. 30 günlük verileri aktaran Facebook ve Instagram, Murat Kurum’un Ekrem İmamoğlu’ndan 3 kat daha fazla reklam harcaması yaptığı aktarıldı. Kampanyaların arttığı bugünlerde sosyal medya da adeta ele geçirilirken, adayların reklamlara harcadığı para miktarı da aktarıldı.
META çatı şirketine bağlı reklamlara dair yayımlanan verilerde Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) açık ara önce görünüyor. En fazla para harcayan aday ise AK Parti’nin İBB adayı Murat Kurum olarak öne çıkıyor.
Hangi parti ne kadar reklam harcaması yaptı?
Alınan bilgilerde Cumhuriyet Halk Partisi, açık ara en çok harcamayı yapan parti oldu. İşte partilerin yaptığı reklam harcamaları:
- CHP: 15.010.158 TL
- AKP: 2.134.214 TL
- Deva Partisi: 1.127.539 TL
- Bağımsız Türkiye Partisi: 1.080.258 TL
- Saadet Partisi: 442.905 TL
En çok hangi aday reklam harcaması yaptı?
En çok reklam harcaması yapan parti adayları ise şöyle oldu:
- Murat Kurum: 5.478.391 TL
- Hakan Tütüncü: 2.438.249 TL
- Ekrem İmamoğlu: 1.628.799 TL
- Hamza Dağ: 1.417.569 TL