ABD'de sosyal medyanın, geleneksel televizyon kanalları ve haber sitelerini geride bırakarak haberlerin en çok takip edilen kaynağı haline geldiği belirlendi. Bu durumu gösteren veriler, Reuters Enstitüsü'nün 48 ülkeden yaklaşık 100 bin kişiyle gerçekleştirdiği yıllık rapordan ortaya çıktı.
Haber Alma Kaynaklarında Değişim
Yıllık rapora göre, ABD'li bireylerin %54'ü haberlerini Facebook, X ve YouTube gibi sosyal medya platformlarından alıyor. Öte yandan, geleneksel televizyon ve haber siteleri ile uygulamalarının kullanım oranları sırasıyla %50 ve %48 olarak kaydedildi.
Öne Çıkan İsimler ve Güvenilirlik Sorunları
ABD'li ünlü podcast sunucusu Joe Rogan, %22 oranıyla en çok takip edilen medya figürü olarak dikkat çekiyor. Dünya genelinde bazı siyasetçilerin ana akım medya yerine, şeffaf soru sormayan medya kişiliklerine ve influencerlara açıklama yapma eğiliminde olduğu belirlenirken, katılımcıların %47'si bu kişileri yanlış bilgi yayan kaynaklar arasında değerlendirdi.
Yapay Zeka Temelli Haberlerin Güvenilirliği
Ayrıca, X'in haber kaynağı olarak kullanımının birçok alanda artış gösterdiği ve en büyük artışın ABD'de görüldüğü tespit edildi. TikTok, geçen yıla göre %16'lık kullanım oranı ile en hızlı büyüyen sosyal medya haber kaynağı oldu.
Yapay zeka destekli chatbot'lardan haber alma, özellikle 25 yaş altı kullanıcılar arasında iki kat daha popüler hale geldi. Ancak kullanıcılar, yapay zeka temelli haber kaynaklarının güvenilirliği, şeffaflık ve doğruluk konularında endişeler taşıdıklarını ifade etti.
Genel olarak katılımcıların %58'i çevrimiçi haberlerde doğruyu yanlıştan ayırt etme konusunda kaygı duyduklarını aktardı.