Avrupa Birliği (AB) pazarında yeni otomobil satışları, Şubat 2024'te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,4 düşüş göstererek 853 bin 670 adede geriledi. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından açıklanan veriler, AB ülkelerindeki otomobil satışlarının azaldığını ortaya koydu.
Yeni otomobillerin %35,6'sı hibrit, %28,6'sı benzinli, %15,4'ü elektrikli, %9,4'ü dizel, %7,4'ü fişli (Plug-In) hibrit ve %3,5'i diğer yakıt türleriyle çalışan araçlar olarak kaydedildi. Özellikle elektrikli otomobil satışlarının şubatta geçen yılın aynı dönemine göre %23,7 artış göstererek 131 bin 275 adede ulaşması dikkat çekti. Tam elektrikli, hibrit ve fişli hibrit modellerin toplam satışlardaki payı ise %58,4 olarak belirlendi.
Almanya’da yeni otomobil satışları yüzde 6,4, İtalya’da yüzde 6,2, Fransa’da yüzde 0,7 oranında azalış gösterirken, İspanya'da satışlar %11 arttı.
Ocak-Şubat 2024 döneminde toplam otomobil satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 azalarak 1 milyon 685 bin 640 adede geriledi.
Şubat ayında AB'de en fazla yeni otomobil satışını gerçekleştiren marka Volkswagen Grubu oldu; bu grup, 232 bin 169 araç sattı. Stellantis Grubu ise 144 bin 205 satış ile ikinci sırada yer aldı ve Peugeot, Fiat, Citroen ile Opel gibi markaları bünyesinde barındırıyor. Renault Grubu 102 bin 68 yeni araçla üçüncü, Toyota Grubu da 65 bin 688 ile dördüncü sırada tamamladı.