Bist 100
10.471,32 0%
DOLAR
32,79 1,53%
EURO
35,16 0,53%
ALTIN
2.447,14 2,86%

Unutkanlığın anahtarı burada! Her gün tüketilirse hafıza depolarını güçlendiriyor

Çağımızın hastalığı unutkanlık işe başa çıkmak için her gün bu besinleri tüketin! Unutkanlık hayatınızdan silinecek. İşte detaylar...

Yayın Tarihi: 09.11.2023 01:00
Güncelleme Tarihi: 09.11.2023 01:00

Unutkanlığın anahtarı burada! Her gün tüketilirse hafıza depolarını güçlendiriyor

Son zamanlarda unutkanlık şikayetiyle doktora başvuran kişi sayısında artış olduğu biliniyor. Stresli yaşam koşulları, yetersiz uyku ve hareketsizlik gibi faktörlerin yanı sıra beslenme alışkanlıklarımız da unutkanlığı tetikleyebiliyor. Oysa bazı besinler sayesinde beynimizi daha dinç ve hafızamızı daha güçlü tutabiliriz.

Araştırmalar omega-3 yağ asitlerinin beyin sağlığı için büyük önem taşıdığını, balık tüketiminin haftada en az 2-3 kez olması gerektiğini gösteriyor. Özellikle somon, sardalya ve lüfer gibi balıklar zengin omega-3 kaynağı. Eğer balık yemek mümkün değilse, günlük 1 gram omega-3 takviyesi almak faydalı.

unutkanlığa iyi gelen besinler

Ceviz ve fındık da omega-3 bakımından zengindir. Günde 3 ceviz ya da avuç dolusu fındık yemenin hafızayı güçlendireceği belirtiliyor. Kırmızı etin B12 vitamini içeriği sayesinde haftada 1-2 kez tüketilmesi öneriliyor.

Bitter çikolata, yeşil çay, ıspanak, domates, yaban mersini ve nar suyu gibi meyve-sebzeler antioksidan özellikleriyle serbest radikallere karşı koruyucu etki gösteriyor. Kepekli tahıllar ise kan dolaşımını destekleyerek beynin oksijene ulaşmasını kolaylaştırıyor.

Uzmanlar, dengeli ve çeşitli beslenmenin yanı sıra yeterli sıvı alımı, düzenli uyku ve egzersizin de unutkanlığı önlemede etkili olduğunu belirtiyor.