Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

İstanbullulara kötü haber! Oraya girişler artık paralı

İstanbul'un trafik sorununu hafifletmeyi amaçlayan, insan ve çevre odaklı olan "İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı" (SKUP) dün itibariyle tanıtıldı. Planın uygulanmasıyla birlikte şehirdeki "zirve saatte" trafik yoğunluğunun 2030 yılında yüzde 10,1 oranında azaltılması hedefleniyor.

Yayın Tarihi: 17.12.2023 21:14
Güncelleme Tarihi: 17.12.2023 21:14

İstanbullulara kötü haber! Oraya girişler artık paralı

İstanbul'da trafik problemine karşı geliştirilen "İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı" (SKUP), son günlerde duyuruldu ve Türkiye'de bir öncülük yapacak nitelikte. Plan, özellikle "tepe saatlerde" görülen trafik yoğunluğunu 2030 yılında %10,1 oranında düşürmeyi hedefliyor.

Trafiği rahatlatmak adına başlatılacak olan "Engellenme Ücreti" ile bireysel araç kullanıcıları, belirli bölgelere erişim için belirli bir bedel ödemek zorunda kalacaklar. Bu sistemin ilk adımı, Tarihi Yarımada'da (Eminönü) hayata geçirilecek ve planın uygulamasıyla şehirdeki "tepe saatlerinde" trafik yoğunluğunun 2030'da %10,1 oranında azalması amaçlanıyor.

SKUP tanıtım etkinliğine Avrupa Birliği Türkiye Büyükelçisi Nikolaus Meyer-Landrut, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Burak Aykan katıldı. İmamoğlu, oluşturulan planın Türkiye'nin ilk sürdürülebilir kentsel ulaşım planı olduğunu vurgulayarak, projenin şehir merkezindeki otomobil kullanımını azaltarak hava kirliliğini kontrol etmeyi amaçladığını ifade etti.

eminönü mısır çarşısı

Ulaşım Planı kapsamında hayata geçirilecek projelerin, 2030'da zirve saatte kilometre başına düşen toplam otomobil sayısında %10,1 ve 2040'ta %12,8 azalma getirmesi öngörülüyor. Plan, şehrin ulaşım sistemini çevre dostu bir yapıya kavuşturmayı amaçlıyor ve Düşük Salım Bölgeleri (DSB) uygulamasını içeriyor.

DSB uygulaması, standartlara uymayan taşıtların belirli bir fiyat karşılığında bu alanı kullanmalarını sağlamayı ve "Kirleten öder" ilkesiyle çevre dostu bir ulaşım sistemini benimsemeyi hedefliyor. Tarihi Yarımada'da (Eminönü) başlayacak olan DSB uygulamasının başarılı olması durumunda, benzer bir uygulama Kadıköy'de (Moda) hayata geçirilecek.

eminönü

Bunun yanında trafik sıkışıklığını azaltmak ve şehir içi ulaşımı yönetmek amacıyla başlatılacak olan "Engellenme Ücreti" projesi, özel otomobil kullanıcılarından belirli bölgelere erişim karşılığında ücret alınmasını sağlayacak. Bu proje de ilk aşamada Tarihi Yarımada'da (Eminönü) pilot uygulama olarak hayata geçirilecek. Bu uygulamaların başarılı olması durumunda, İstanbul'un trafik sorununa daha geniş kapsamlı çözümler getirilmesi hedefleniyor.