Bist 100
9.097,15 1%
DOLAR
31,37 0,42%
EURO
34,06 0,51%
ALTIN
2.092,7 2,45%

Bu besinleri her hafta tüketenlerde hastalıktan eser kalmıyor! Sağlıklı olmak bu kadar basit

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besinden geçtiği söyleniyor. İşte, sağlıklı olmak için her hafta tüketilmesi gereken besinler listesi..

Yayın Tarihi: 10.12.2023 16:10
Güncelleme Tarihi: 10.12.2023 16:10

Bu besinleri her hafta tüketenlerde hastalıktan eser kalmıyor! Sağlıklı olmak bu kadar basit

ENGİNAR

Enginarın idrar söktürücü özelliği vardır ve karaciğere iyi gelir. Karaciğeri safra asitlerini salgılaması için uyarır. Bu, uyuşturucu kullanımı, alkol veya aşırı et tüketimi nedeniyle zarar gören karaciğer hücrelerini yeniler. 

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besin

Yağ asitleri depolayan trigliserit düzeylerini azaltan antioksidanlar açısından zengindir. Ayrıca kolon kanseri riskini azaltma görevi gören antioksidanlar da içerir. Eğer çok yediğinizi düşünüyorsanız ertesi gün çiğ, pişmiş ya da buharda pişirilmiş enginar yemek çok sağlıklıdır. Lütfen yemek pişirdikten sonra mümkün olan en kısa sürede yiyin.

NOHUT

Tüm baklagiller (mercimek, bakla ve sarı mercimek) gibi nohutun içeriğinde de bitkisel protein, vitamin, mineral ve lif vardır. Enerji verici etkilerinin yanı sıra sindirimi de destekler ve ürik asidi azaltır.

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besin

Vücuttaki serotonin seviyesini artırarak depresyonla savaşan amino asit triptofan açısından zengindir. Nohutu salatalara ekleyebilir veya meze olarak humus şeklinde servis edebilirsiniz. Nohut tohumları kuru kavrulduğunda kahve yerine de kullanılabilir.

LİMON

Limonun antiseptik ve antibakteriyel özellikleri vardır, beyaz kan hücrelerinin sayısını arttırır ve bağışıklık sistemini güçlendirmeye destek verir. 

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besin

Grip, farenjit, bronşit, stomatit gibi üst solunum yolu hastalıklarının yanı sıra kulak, burun, boğaz hastalıklarıyla da savaşır. Aynı zamanda antioksidan ve yaşlanmaya karşı özellikleri vücuttaki asitlerin temizlenmesine ve mineral dengesinin korunmasına yardımcı olur.

YULAF

Yulaf; tahıl, süt ve kepek gibi çeşitli formlarda bulunur. Kahvaltılık gevrekler, kalp ve damar sağlığına olumlu etkisi olan doymamış yağ asitleri ve protein açısından zengin seçimdir. 

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besin

Yulaf size enerji verir. Özellikle zihinsel yorgunluktan kaynaklanan uykusuzluk sorunlarının giderilmesinde etkilidir. Kesinlikle tiroid ve pankreasın fonksiyonlarını artırır. Sadece kendinizi uzun süre tok tutmakla kalmaz, aynı zamanda atılımı da teşvik eder ve kolesterol seviyelerini düşürür.

Yorgunluğu Gideren Tarif: 3 yemek kaşığı yulaf ezmesini bir kaseye koyun. Üzerine sıcak sütü dökün. Ayrıca biraz muz veya kuru meyve ekleyerek müslinizi tatlandırabilirsiniz.

LAHANA VE KARNABAHAR

Aynı familyaya ait olan beyaz lahana, mor lahana, Brüksel lahanası ile karnabaharın tedavi edemeyeceği çok az hastalık vardır. 

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besin

İdrar söktürücü, karbonhidrat dengeleyici, antidepresan ve antiinflamatuar özelliklerinin dışında düzenli tüketildiğinde kanser riski durumunu azalttığı da gözlemlenmiştir. Lahana sütten üç kat daha fazla kalsiyum içerir. Şimdi markete gidin ve en büyük lahanayı alın ve onu salata ve yemek yapmak için kullanın.

İSTAVRİT

Sardalya, ton balığı, somon, ringa balığı gibi istavritin de omega-3 bakımından zengin olduğu söylenir. Ayrıca ağır metaller bakımından da düşüktür. 

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besin

Kalp-damar sağlığını korur ve kaliteli proteinin vücudunuza ulaşmasını sağlar. Çiğ veya marine edilmiş olarak tüketildiğinde Omega-3 içeriği artar. Isıtılarak yemek isterseniz yağlı kağıt üzerinde haşlayın veya buharda pişirin.

ELMA

Günde üç elma yemek, kolesterol seviyenizi dengelemenize yardımcı olacaktır. Kalp ve kan damarlarına faydalıdır. Nefes almayı iyileştirir. 

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besin

Ara öğün şeklinde alındığında vücuttaki asit miktarını azaltmaya yardımcı olur. Bir diğer faydası ise içerdiği oksalik asit sayesinde dişleri temizleyip beyazlatmasıdır. Elmaları kabuğuyla veya komposto şeklinde yiyin. Havalandırılmış bir kapta sakladığınızdan emin olun.

YOSUN

Wakame, yosun, deniz yosunu… İsmin size tanıdık gelmemesi önemli değil. Bu algler binlerce yıldır vitamin ve sağlık yararları yerine tüketilmektedir. Bugün onun sayısız faydaları keşfediliyor. 

Sağlıklı yaşamın sırrının şifa veren 8 besin

Aljinat deniz yosunu ve rimmoi deniz yosununda bulunan Fucoidan'ın sakinleştirici, emülsifiye edici ve dengeleyici etkileri vardır ve yağ emilimini engelleyerek ve kan basıncını düşürür kalbi korur. Ayrıca antikoagülan etkisi nedeniyle kanın pıhtılaşmasını da önler.