Sarımsağın Sağlığa Faydaları

Sarımsağın Sağlığa Faydaları

Türk mutfak kültüründe önemli bir yere sahip olan besin kaynaklarından sarımsağın sağlığa faydaları, bilinenin aksine çok daha fazladır. Tıbbi amaçlar için yaygın olarak kullanılan sarımsak, aynı zamanda yemekleri daha lezzetli hale getirmek için de tercih edilmektedir.

Her ne kadar güçlü bir kokuya sahip olması nedeni ile biraz uzak durulsa da sarımsağın faydaları hakkında bilgi sahibi olduktan sonra, kokusunu fazla önemsemeyeceğinizi düşünüyoruz.

Sarımsağın Sağlığa Faydaları Nelerdir?

Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde kan basıncının düşmesine kadar birçok faydası olan sarımsak, doğal bir antibiyotik olma özelliği taşımaktadır. Genel olarak sarımsağın faydaları şunlardır;

Saç Dökülmesini Önlemeye Yardımcı Olur

Sarımsağı doğrudan saçlara uygulamak yerine sarımsak yağı gibi daha hafifletilmiş uygulamalar, saç dökülmelerinin önlenmesinde ciddi fayda sağlamaktadır. Bugüne kadar yapılan klinik birçok araştırma sarımsağın saç sağlığı üzerindeki etkilerini göstermiştir. Bu nedenle bu şifa kaynağı sarımsak, birçok saç bakımı ürününün temel içeriği olmaktadır.

Bir miktar sarımsak yağını saçlarınıza döküp masaj yaparak uyguladıktan yarım saat sonra saçlarınızı temizleyerek uygulamayı tamamlayabilirsiniz. Bunu düzenli bir şekilde yapmanız halinde, saç dökülmelerinin önemli ölçüde önüne geçmiş olabilirsiniz.

Cilt Sağlığı Üzerinde Etkilidir

Vücuttaki sağlıklı hücreleri oksitleyici serbest radikaller ile savaşan antioksidanlar bakımından zengin bir sebzedir. Bu nedenle sarımsak için cilde şifa kaynağı besinlerden biri olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.

Serbest radikallerin cilt üzerindeki en önemli etkisi erken yaşlılık belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olmalarıdır. Diğer taraftan ciltte uyuşma ve karıncalanma gibi farklı sorunların ortaya çıkmasına da sebep olurlar. Düzenli olarak sarımsak tüketen kişilerde ise erken yaşlılık belirtileri daha geç görülecektir. Cildin güzelleşmesine de yardımcı olduğu bilinen sarımsak özlü içerikler, cilt sağlığının korunmasında önemli birer yardımcıdır.

Kemik Sağlığını İyileştirir

Kemik kaybı üzerindeki etkileri tam olarak kanıtlanmamış olsa da sarımsağın genel anlamda kemiklerin iyileşmesine yardımcı olduğu kanıtlanmıştır. Özellikle kadınlarda östrojen artırıcı etkisi bulunması sebebiyle, sarımsağın kemik kaybını azaltacağını dair bulgulara rastlanmıştır.

Yaşlılıkta görülen kemik erimesi gibi ciddi rahatsızlıklara karşı tavsiye edilen besinlerden biri olması tesadüf değildir. Bu yüzden uzmanlar özellikle genç yaşlardan itibaren düzenli olarak sarımsak tüketilmesini tavsiye ediyorlar.

Menopoz döneminde bulunan kadınlar üzerinde birçok araştırma yapılmış ve kuru sarımsağın östrojen eksikliğini azalttığı görülmüştür.

Metal Detoksuna Yardımcı Olur

Organlarda görülecek ağır metal toksinlerinin neden olabileceği hastalıklara karşı önlem almak istiyorsanız, düzenli bir şekilde sarımsak tüketebilirsiniz.

Klinik araştırma sonuçlarına göre düzenli sarımsak tüketen kişilerin organlarının ağır metal toksinlere karşı daha sağlam olduğu görülmüştür. Bu toksinler organlar üzerinde ciddi hasarlara neden olabileceği için, özellikle sağlıklı beslenme rutini ile önlem almak önemlidir.

Egzersiz Performansını Artırır

Yine yapılan başka araştırmalarda düzenli sarımsak tüketilmesinin egzersiz ve ağır iş performansını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. İş kapasitesini artırmak ve yorgunluğu azaltmak için çok eski medeniyetler tarafından tüketilen sarımsağın bu özellikleri, Antik Yunan sporcuları tarafından da bilinmekteydi.

Arkeolojik araştırmalar sonucunda Yunanistan’da olimpiyat sporcularının performansı artırmak ve yorgunluğu azaltmak için sarımsak tükettikleri bulgularına rastlanmıştır.

Alzheimer Olasılığını Azaltır

Sarımsağın sağlığa faydaları arasında hiç şüphesiz ki en dikkat çekici olanı, Alzheimer gibi yaşlılık hastalıklarını önleyici etkisidir. Serbest radikaller neticesinde oksidatif hasar oluşumunu önlediği görülmüştür. Bu hasarın yaşlanma sürecine önemli katkısı olduğu düşünüldüğünde, sarımsağın erken yaşlılık ve Alzheimer gibi problemlerin önlenmesindeki etkileri daha iyi anlaşılacaktır.

Kolesterol Seviyesini İyileştirir

Kötü kolesterolün düşmesinde sarımsağın faydaları uzun yıllar önce kanıtlanmıştır. Kolesterol seviyelerini iyileştirerek kalp ve damar sağlığı üzerinde faydaları bulunmaktadır. İyi kolesterol seviyelerinde herhangi bir düşüş yaşanmazken, düzenli sarımsak tüketilmesi durumunda kötü kolesterolün düştüğü görülmüştür.

Kan Basıncını Düşürür

Yüksek tansiyon gibi önemli kronik rahatsızlıklara neden olan yüksek kan basıncının düşürülmesi için sarımsak tüketilmesi tavsiye edilmektedir.

Felç ve kalp krizi gibi çok ağır sonuçların önlenmesi için kan basıncının ideal seviyede olması önemlidir. Hipertansiyon hastalarına tavsiye edilen sarımsak, kan basıncının düşmesine ve kalp krizi ile felç gibi ölümcül hastalıkların görülme riskinin azalmasına yardımcı olmaktadır.

Bağışıklığı Güçlendirir

Gerek sarımsak takviyeleri ve gerekse doğal olarak sebzenin tüketilmesi, bağışıklık sisteminin işleyişini güçlendirmektedir. Birçok çalışma sarımsağın bağışıklığı güçlendirici etkilerini ortaya koymuştur.

Özellikle soğuk algınlığı gibi rahatsızlıkların önlenmesi için, kış aylarında sarımsak tüketimi tavsiye edilmektedir.

Besleyici Özelliklere Sahiptir

İçermiş olduğu manganez, c ve b6 vitamini ile birlikte sarımsak selenyum açısından da zengindir. Diğer taraftan demir, fosfor, potasyum, bakır ve kalsiyum gibi zengin içeriklere sahip olması nedeniyle hem besleyici hem de sağlıklı sebzeler arasında yer almaktadır.

 



Bunlarda ilginizi çekebilir



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*

*

*