Sağlıklı Kilo Vermek İçin Beslenme İpuçları

Sağlıklı Kilo Vermek İçin Beslenme İpuçları

İnternet üzerinde sağlıklı kilo vermek için beslenme ipuçları hakkında yazılan birçok bilginin yeteri kadar analiz edilmemesi, amaca ulaşmayı geciktiren temel faktörlerden biridir. Çünkü bu bilgilerin önemli bir kısmı bilgi kirliliği olmanın ötesine geçememektedir.

Bir kişinin sağlıklı bir şekilde kilo verilmesi için, öncelikle araştırdığı bilgileri de iyi bir şekilde analiz etmesi gerekir. Özellikle uzman tavsiyelerine dayalı olarak analiz ettiğimiz bilgilerin bazılarını sizler için sunuyoruz.

Sağlıklı Kilo Vermek İçin Beslenme İpuçları Nelerdir?

Aşağıdaki uzman tavsiyesine dayalı bilgileri dikkate almanız halinde, daha sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz.

Diyetinize Protein Ekleyin

Fazla kilolarınızdan sağlıklı bir şekilde kurtulmak istiyorsanız, mutlaka diyet programınıza protein ağırlıklı besinler eklemeniz gerekir. Vücut alınan proteinleri sindirerek, metabolizmanın daha fazla kalori yakmasına yardımcı olur. O yüzden düzenli olarak bu süreçte protein almanız, yakacağınız kalori miktarını artıracaktır.

Diğer yandan protein içeriği yüksek olan diyetlerin daha fazla tok tutucu özelliği bilinmektedir. İştahınızı azaltarak tok kalmanızı sağlayacak protein ağırlıklı diyetler, kilo kaybı konusunda daha başarılıdır. Özellikle protein açısından zengin kahvaltılar yapmak, bir yandan kalori harcarken diğer yandan uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur.

Bütün ve Tek Bileşen Yiyecekleri Tercih Edin

Diyetlerin bütün ve tek bileşenli gıdalardan oluşması, sağlıklı şekilde kilo vermenize yardımcı olur. Bu sayede kilo alımına sebep olan işlenmiş gıdalar, ilave yağ ve şeker gibi yüksek kalorili besinlerin tüketimini azaltabilirsiniz.

İşlenmiş Gıdalardan Uzak Durun

Yüksek kalori içeriklerinin yanı sıra sağlıksız olmaları nedeni ile işlenmiş gıdalardan uzak durmanız gerekir. Diğer yandan bu gıdaların üreticilerde ticareti artırma zihniyeti olduğu için, iştah açıcı özellikleri bulunduğu unutulmamalıdır.

Bu tip gıdaların fazla tüketilmesi bağımlılık yapma riskini artırarak, daha fazla kalori almanıza neden olabilir. Aynı zamanda işlenmiş gıdaların içeriğinde bulunan yapay bileşenler hem sağlıksız hem de yüksek kalori içermektedir.

Taze Yiyecekleri Tercih Edin

Taze yiyecekleri tercih etmeniz, sağlıklı kilo vermek için ipuçları arasında dikkate değer öneme sahiptir. Bütünsel olarak fiziki ve ruhsal sağlığın en iyi şekilde korunması için, taze yiyecekler daha faydalıdır. Böylelikle kötü beslenme alışkanlıklarını ortadan kaldırarak, sağlıklı beslenme rutini oluşturabilirsiniz.

Şeker Tüketimini Azaltın

Şekerde bulunan yüksek kalori, hızlı ve sağlıklı kilo vermenin önündeki en büyük engellerden biridir. Doğrudan şeker tüketiminin yanı sıra gıdalar üzerinden de şeker alacağınızı unutmayarak, mümkün olduğu kadar şeker içerikli besinlerden uzak durmanız gerekir. Şekerin kilo alımının yanı sıra kanser ve tip 2 diyabet gibi birçok önemli hastalık için risk oluşturduğu unutulmamalıdır.

Daha Fazla Sebze ve Meyve Tüketin

Sebze ve meyveler sağlıklı oldukları kadar ihtiyaç duyduğumuz besin maddelerini almak için de gereklidir. Diğer taraftan bu besinlerin düşük kalorili olması, sağlığınızı korurken daha düşük kaloriler ile beslenmemize yardımcı olur.

Besin içeriği zengin olan sebze ve meyveler, düşük enerji yoğunlukları ile az kalori alıp daha fazla kalori tüketmenizi sağlarlar. Yapılan klinik araştırmalar düzenli ve fazla sebze meyve tüketen kişilerin, ideal kiloya ulaşma eğilimlerinin fazla olduğunu göstermektedir.

Bol Su İçin

Bol su içmenin sağlıklı ve düzenli olarak kilo vermeye yardımcı olduğu kanıtlanmıştır. Günde ortalama 2 litre veya daha fazla su içmeniz, metabolizmanın sağlıklı bir şekilde çalışmasına yardımcı olur. Özellikle orta yaşta ve yaşlı kimselerin kalori alımları bol su içerek azaltılabilir.

Bilinçli Yemeye Özen Gösterin

Yemek yerken farkındalığınızı artıracak eylemlerde bulunmak, sağlıklı kilo verme için öneriler arasındadır. Daha bilinçli seçimler yaparak ihtiyacınız olan sağlıklı gıdaları tüketebilirsiniz. Bilinçli yemek stres gibi kilo alımına neden olan faktörlerin de önüne geçeceği için, beslenme konusunda doğru rutini oluşturmanıza yardımcı olur.

Sağlıklı Yağları Tercih Edin

Beslenme rutini oluştururken sağlıklı yağları tercih ederek, metabolizmanın ideal şekilde çalışmasına yardımcı olabilirsiniz. Örneğin zeytinyağı veya Hindistan cevizi yağı bunun için iyi bir örnektir.

Sağlıklı yağların diğer yağ guruplarına göre metabolizma hızını artırdıkları ve daha az kaloriye sahip oldukları bilinmektedir. Bitkisel yağlar özellikle karın bölgesindeki yağlanmaları en aza indirecek bazı özelliklere sahiptir.

 



Bunlarda ilginizi çekebilir



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*