Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Kramplardan kurtaran mucize besin! Magnezyum eksikliğini daha ilk tüketmede bitiriyor

Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, bugünkü yazısında herkesin magnezyum eksikliğini telafi etmek için çabaladığını belirterek Magnezyum açısından zengin olan gıdalar hakkında bilgiler verdi.

Yayın Tarihi: 15.02.2024 21:36
Güncelleme Tarihi: 15.02.2024 21:36

Kramplardan kurtaran mucize besin! Magnezyum eksikliğini daha ilk tüketmede bitiriyor

Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, Hürriyet'teki yazısında "Sağlıklı besleniyorsanız aslında magnezyum takviyesine ihtiyacınız yok" derken bunun için hangi gıdalarda magnezyum var mutlaka bilinmesi gerektiğini söyledi. Marketlerde, manavlarda ve hatta köşedeki bakkalda magnezyum açısından zengin yiyeceklerin mevcut olduğunu belirten Prof. Dr. Müftüoğlu, Yeter ki bundan nasıl fayda elde edebileceğinizi bilin. Şimdi bu yiyeceklerin ne olduğunu merak ediyorsanız aşağıdaki tabloyu kesip kaydetmeyi unutmayın" dedi.

"Magnezyum açısından zengin gıdalar"

Magnezyum açısından zengin gıdalar

Ispanak: 1 su bardağı 157 mg. Magnezyum içermektedir. (Günlük ihtiyacın %40'ı)

Pazı: 1 su bardağı 154 mg. Magnezyum içermektedir. (Günlük ihtiyacın %38'i)

Avokado: 1 orta boy 58 mg. Magnezyum içermektedir. (Günlük ihtiyacın %15'i)

İncir: 1 orta boy 50 mg. Magnezyum içermektedir. (Günlük ihtiyacın %13’ü)

Siyah fasulye: 1/2 bardak 60 mg. Magnezyum içermektedir. (Günlük ihtiyacın %15’i)

Kuruyemişler: Badem, fıstık, ceviz, kabak çekirdeği, chia tohumu gibi kuruyemiş ve tohumlar magnezyum açısından zengindir.

Yoğurt veya Kefir: 1 su bardağı 50 mg. Magnezyum içermektedir. (Günlük ihtiyacın %13'ü)

Kabak çekirdeği: 1/8 bardak 92mg. Magnezyum içermektedir. (Günlük ihtiyacın %23’ü)